کد خبر: ۱۲۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۹

تجلیل وزارت ارشاد از برگزیدگان ایرانی در کن

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استقبال چشمگیر مردم از بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره و از فروش بیش از ۱۸۷میلیارد تومانی این نمایشگاه خبرداد.
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استقبال چشمگیر مردم از بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره و از فروش بیش از ۱۸۷میلیارد تومانی این نمایشگاه خبرداد.

حسین نوش آبادی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با تبریک اعیاد شعبانیه و سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، از این روز به عنوان نقطه عطف تاریخ درجنگ ودفاع مقدس یادکرد.

وزارت ارشاد از برگزیدگان ایرانی کن تجلیل میکند

استقبال از درخشش سینماگران در کن

وی درپاسخ به ایرنا درباره انتخاب شهاب حسینی و اصغر فرهادی به عنوان بازیگر و سینما گر برتر در جشنواره کن گفت: از ورود برخی فیلم های ایرانی در جشن کن خوشحال و استقبال می کنیم که محصولات سینمایی ما در جهان می درخشد.خوشحالیم که هنرمندان ایرانی درجهان حرفی برای گفتن دارند و درچرخه بین المللی قرارمی گیرند.

معاون وزیر ارشاد گفت: فیلم های ما باید دارای ارزشهای ایرانی اسلامی باشد. باید با تولید فیلم های بهتر فیلم های خودمان را به جهان عرضه کنیم.

وی افزود: نگاه غربی ها به کشورهای جهان سوم نگاه برتری جویانه است وخودشان را همواره برترجلوه می دهند.باید در کنار فیلم سازی، محتواسازی کنیم و در معرفی تمدن وفرهنگ ایرانی اسلامی و…. در جهان تلاش کنیم.قطعا مسئولان ذی ربط نیز در ایران برنامه هایی را برای تجلیل خواهند داشت.
سخنگوی وزارت ارشاد درادامه به ملاقات های وزیرارشاد با برخی علما ومراجع اشاره کرد وگفت: فرهنگ وهنر کشور ما پیوند خورده با موازین دینی، مذهبی واسلامی است.

نوش آبادی گفت: همه ساله در چندین نوبت در فواصل مختلف وزیر ارشاد برای تعامل با مراجع و علما و ارائه توضیحات و استفاده از نقطه نظرات و رهنمودهای آنها به قم سفر می می کنند.

به گفته وی، این تعامل ضروری و اقتضا می کند برای رفع برخی شبهات و ابهامات در جامعه این ارتباطات وجود داشته باشد.

*ایرنا