کد خبر: ۱۲۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۲

جلالی: کاندیدای هیات رییسه نیستم

 رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه آرامش و فضای همدلی شرط مهم برای تشکیل مجلسی موثر است، گفت: کاندیدای تصدی هیچ پستی در هیات رییسه مجلس دهم نیستم.

به گزارش پايگاه خبري «تيک»، کاظم جلالی منتخب مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به آغاز به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفته آینده و انتخاب رییس و هیات رییسه مجلس دهم، تاکید کرد: بنده در انتخابات هیات رییسه دهمین دوره مجلس در هیچ پستی و سمتی کاندیدا نخواهم شد.

وی اشاره کرد: در رقابت‌ها و دعواها بر سر عناوین مازاد بر نمایندگی همانند عضویت در هیات رییسه مجلس یا تصدی ریاست کمیسیون‌ها و سایر عناوین گاهی آنچنان شدید و پررنگ است که اصل نمایندگی و نماینده مردم بودن زیر سوال می‌رود که گویی این عناوین ثانویه برای برخی از ما نمایندگان ارزشی والاتر از جایگاه نمایندگی مردم دارد و این شایسته یک مجلس کارامد نیست.

منتخب مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در دهمین دوره مجلس با تاکید بر اینکه آرامش و فضای همدلی شرط مهم برای تشکیل مجلسی موثر است، گفت: اینکه بخواهیم همه چیز را در دعواهای سیاسی دنبال کنیم چندان کار عاقلانه و خوش‌فکرانه‌ای نیست.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: امروز کشور در دوران پسابرجام نیازمند آرامش و ثبات است تا بتوان سازوکارهای اقتصادی را سامان داد و به فکر معیشت مردم بود.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم وظیفه رییس، اعضای هیات رییسه، روسای کمیسیون‌ها و تمامی نمایندگان مجلس دهم اصلاح امور تقنینی در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

جلالی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوعی که نباید از آن غفلت کنیم، این است که نباید رقابت‌ها به تقابل و سوءتفاهم تبدیل شود چراکه مردم در این دور از انتخابات به نوعی هدفمند رای داده‌اند و احساس می‌کنم یکی از هدف‌های آنها داشتن مجلس آرام و به دور حاشیه از و جاروجنجال است تا در جهت مصالح کشور و اصلاح قوانین کارآمد قدم بردارد.

وی با بیان اینکه امروز در کشور مسائل مهمتری داریم که باید به آنها بپردازیم، توضیح داد: مطمئنا تلاش‌هایی برای تشکیل فراکسیون‌ها و تعیین رییس مورد حمایت هر فراکسیون به همان صورت که همواره معمول بوده است صورت می‌گیرد اما اینکه بخواهیم بر سر این موضوع دوباره جاروجنجال راه بیندازیم درست نیست ضمن آنکه احساس می‌کنیم یکی از برداشت‌هایی که از رای مردم در انتخابات 7 اسفند ماه می‌توان داشت مطالبه پایان دعواهای سیاسی در مجلس است. لذا باید به همین‌سو نیز حرکت کنیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در خاتمه با اشاره به هجمه‌هایی که در برهه اخیر از سوی برخی افراد خطاب به وی وارد شده است، گفت: از آنجایی که فضای فعلی کشور و مجلس نیازمند همدلی و آرامش است پاسخ این بداخلاقی‌ها را در فرصتی مناسب بیان خواهم کرد.

*فارس