کد خبر: ۱۲۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۴

توهین رئیس جمهور فیلیپین به رهبران کلیسا

 رئیس جمهور جدید فیلیپین مقامات کلیسای کاتولیک این کشور را هدف حملات لفظی خود قرار داده و آنها را عامل رشد سریع جمعیت این کشور دانست.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ رودریگو دوترته، رئیس جمهور جدید فیلیپین در اظهاراتش علیه کلیسای کاتولیک این کشور اسقف‌های این کلیسا را "حرامزاده" خواند.

دوترته همچنین به کلیسای کاتولیک فیلیپین که بر اساس سنت چند قرن گذشته در سیاست این کشور نفوذ داشته، هشدار داد که پیروزی قاطعش در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین در ماه جاری میلادی نشان داد که او قدرت بیشتری از قدرت رهبران کلیسا دارد و با تغییر چشمگیر سیاست‌های تنظیم خانواده آنها را به چالش خواهد کشید.

دوترته دوشنبه در یک کنفرانس خبری خطاب به رهبران ارشد کلیسا گفت: سر به سر من نگذارید.

دوترته سال گذشته میلادی نیز به پاپ فرانسیس به هنگام سفر به فیلیپین به خاطر ایجاد ترافیک سنگین در خیابانهای پایتخت این کشور توهین کرده و او را نیز "حرامزاده" خوانده بود. این توهین در فیلیپین که 80 درصد جمعیت آن را مسیحیان کاتولیک تشکیل می‌دهند بسیار تند تلقی می شود.

قبل از انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین، نهاد موسوم به "کنگره اسقف‌های کاتولیک" این کشور با صدور بیانیه ای از مردم فیلیپین خواست به کاندیدایی که " از نظر اخلاقی باید سرزنش شود"‌ رای ندهند. آنها در این بیانیه از دوترته به شکل مستقیم نام نبردند اما تردیدی وجود نداشت که این نامه علیه او منتشر شده بود.

دوترته در یک کنفرانس خبری دیگر در روز یکشنبه نیز خطاب به رهبران کلیسا گفت: وقت آن رسیده که رک باشیم. شما از من انتقاد کرده و مرا سرزنش کردید. او اسقفهای فیلیپینی را "ریاکاران فاسد" توصیف کرد و وعده داد که "گناهان" آنها را فاش خواهد کرد.

رئیس جمهور جدید فیلیپین که علنا به ارتباط نامشروع با یک زن بعد از پایان ازدواج اولش اذعان کرده، کلیسا را مقصر رشد سریع جمعیت فیلیپین معرفی کرد. وی متعهد شده که قانون مربوط به سال 2012 را که اجازه توزیع وسایل ضدبارداری در فیلیپین می‌داد اما تحت نفوذ رهبران کلیسا اجرایش متوقف شد را در زمان ریاست جمهوری‌اش اجرا و به شکل چشمگیری گسترش خواهد داد و از خانواده ها خواهد خواست که حداکثر سه فرزند داشته باشند.
*ایسنا