کد خبر: ۱۲۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۲۲

خانواده ستایش نی‌ریزی درخواست قصاص کردند/ اعتراف متهم به آزار و اذیت دختر 6 ساله

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات س - ط متهم 43 ساله پرونده تجاوز و قتل ' ستایش ' دختر 6 ساله نی ریزی یک ماه پس از جنایت، صبح چهارشنبه پنجم خرداد ماه در شعبه اول دادگاه کیفری یک شیراز آغاز شد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس با بیان اینکه پس از گذشت یک ماه از وقوع این قتل زمینه محاکمه و رسیدگی به اتهامات متهم پرونده فراهم شده است؛ بر سرعت عمل دادگستری استان در رسیدگی به پرونده مذکور تأکید کرد.

محسن رجایی نیا چهارشنبه در حاشیه آغاز این مراسم افزود: پس از تکمیل تحقیقات اولیه در حوزه قضایی محل وقوع جرم و صدور کیفرخواست، این پرونده در دستور رسیدگی شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس قرار گرفت که پس از طی شدن مراحل قانونی، اولین جلسه محاکمه متهم امروز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه به لحاظ حساسیت پرونده مذکور ، تألمات شدید روحی خانواده مقتول و جریحه دار شدن احساسات عمومی این پرونده با دستور رئیس کل دادگستری استان فارس در وقت فوق العاده رسیدگی می شود گفت: سرعت عمل دستگاه قضایی در برگزاری محاکمه متهم مانع از اجرای دقیق قانون آیین دادرسی کیفری نشده و متهم از حقوق پیش بینی شده در قانون از جمله داشتن وکیل مدافع برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا بخش رسیدگی به اتهامات قتل در این پرونده علنی و سایر بخش های پرونده به صورت غیر علنی برگزار خواهد شد.

پرونده قتل و آزار ستایش در 25 اردیبهشت ماه امسال و درپی اعلام خانواده وی مبنی بر مفقود شدن فرزندشان مطرح شد که متهم با پیگیری های دستگاه قضایی و اقدام سریع نیروی انتظامی در کمتر از 12 ساعت دستگیر و سپس به آزار و قتل دختر بچه 6 ساله اعتراف کرد. متهم در اعتراف اولیه انگیزه خود از این اقدام را سرقت طلاهای مقتول عنوان کرده است. شهرستان نی ریزدر 192کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.
منبع: ایرنا