کد خبر: ۱۲۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۲۶

سندرز: ترامپ رئیس جمهور نمی شود

'برنی سندرز' یکی از نامزدهای ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نخواهد شد.
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛'سی ان ان' روز چهارشنبه گزارش داد که سندرز در جریان کارزار انتخاباتی خود در'سن برناردینو'ی کالیفرنیا درجمع هواداران خود تاکید کرد که وی قادر خواهد بود به مراتب بهتر از هیلاری کلینتون، دونالد ترامپ را در رقابت نهایی شکست دهد.
بنابراین گزارش سندرز در جمع هواداران خود گفت: زمانی که کارزار نهایی وی به عنوان نامزد حزب دمکرات آغاز شود، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نخواهد بود.
سندرز افزود: ما او (ترامپ) را شکست خواهیم داد، با شمار بیشتری که کلینتون بتواند او را شکست دهد.

سندرز در ادامه گفت: اگر حزب دمکرات خواهان نامزدی است که بتواند ترامپ را شکست دهد و شکست سختی هم بدهد، ما همان افراد (کارزار انتخاباتی) هستیم.
سناتور ایالت 'ورمونت' و رقیب هیلاری کلینتون گفت کارزار انتخاباتی وی در ایالت کالیفرنیا که قرار است انتخابات داخلی دمکرات ها هفتم ماه ژوئن برابر با 18 خردادماه در آنجا برگزار شود، پیروز خواهد شد.
سندرز گفت که کارزار انتخاباتی وی از انرژی، اشتیاق و جدیت لازم برای پیروزی درا یالت کالیفرنیا برخوردار است و افزود: چرا که مردم می دانند با بحرانی که با آن مواجه ایم، برای تشکیلات سیاسی و اقتصادی آمریکا زمانی کمی در اختیار است.

سندرز در حالی از شکست ترامپ و اینکه وی رئیس جمهوری آمریکا نخواهد شد، سخن گفت که ساعاتی پیش معترضان در شهر 'آلبوکرکی' ایالت نیومکزیکو آمریکا در اطراف محل برگزاری کارزار انتخاباتی ترامپ دست به تظاهرات زدند و به سوی نیروی های پلیس سنگ و بطری پرتاب کردند.
اعتراضات علیه ترامپ دراین شهر از ایالت نیومکزیکو که به گفته سی ان ان 40درصد شهروندان اسپانیایی زبان آمریکایی را در خود جای داده است همچنان ادامه دارد و نیروهای پلیس با استفاده از واحدهای سواره، پرتاب نارنجک های دودزا و اسپری فلفل برای متفرق کردن معترضان تلاش می کنند.

برنی سندرز تاکنون در انتخابات درون حزبی در 21 ایالت برنده شده و توانسته است هزار و 541 آرای نمایندگان (Delegate) را بدست آورد این درحالی است که رقیب پیشتاز و هم حزبی وی هیلاری کلینتون در 27 ایالت پیروز شده و دو هزار 279 آرا نمایندگان را کسب کرده است.
طی این مدت 10 میلیون 158 هزار نفر به سندرز و 13میلیون و 192هزار نفر نیز به هیلاری کلینتون رای داده اند.

در اردوگاه جمهوریخواهان نیز ترامپ تنها نامزد باقی مانده است که تاکنون در 34 ایالت و قلمرو آمریکا پیروز شده و هزار و 128 آرای نمایندگان را بدست آورده است و 11میلیون و 273 هزار نفر نیز به وی رای داده اند.
منبع: ایرنا