کد خبر: ۱۲۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۳

عارف: افتخار ما قرار دادن رقبا در لیست امید است

منتخب مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: افتخار ما قرار دادن اسامی رقبا در لیست امید است که مجبور شدیم اعضای خود را حذف کنیم و برای آن هزینه دادیم چرا که به دنبال ائتلاف فراگیر تر بودیم .
 
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛محمد رضا عارف عصر پنجشنبه در مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امیدواریم ارتباط مجمع نمایندگان ادوار در مجلس دهم بیشتر شود تا بتوانیم از راهنمایی های آنها در فراکسیون امید و دیگر فراکسیون ها بهره مند شویم.
 
وی با بیان اینکه خرداد ماه امام، انقلاب، حماسه و غرور ملی است اظهارداشت: امیدواریم بتوانیم با توجه به ظرفیت ارزشمندی که ملت بزرگ ایران دارند در بخشهای مختلف قانون گذاری مورد استفاده قرار دهیم.

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان یادآورشد: دستاورد خرداد و جریان اصلاحات در نهایت در خرداد 92 با هدف تغییر در قوه مجریه با استقبال مردم مواجه شد و این مسیر راهبردی اصلاحات بود که در دهه 90 بطور طبیعی و با تجریه دهه 80 با فراز و نشیب هایی برخوردار بود که باید مورد بررسی قرار گیرد.

عارف با اشاره به اینکه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان از 2 سال قبل کلید انتخابات مجلس شورای اسلامی را زده بود ، افزود: نتیجه این تلاشها تشکیل شورا و همراهی همه احزاب و شخصیتها و اشخاص حقیقی عضو بود که دستاورد ارزشمندی برای کشور و گفتمان اصلاحات داشت.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار جریان اصلاحات به یک مرکز مدیریت و هماهنگی رسید، اضافه کرد: تصمیمات شورا اجماعی بود و حتی در بحث های کارشناسی هم نظرات به سمت همگرایی حرکت می کرد که نتیجه آن را در هفتم اسفند و دهم اردیبهشت مشاهده کردیم.

منتخب مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: وزن لیست امید تهران از نظر شناخت افراد در مجلس را مقایسه کنید این پیام زیادی دارد چرا که مردم انسجام را تحسین کردند بنابراین نباید به تعهدی که به مردم دادیم و میثاقی که با انها بسته ایم را فراموش کنیم.

عارف افزود: برای ما انتخابات سال 96 مهم است و مسیر عقلانیتی که آغاز شده است را با تدبیر و اخلاق باید ادامه دهیم و مراقبت کنیم تا در سال جاری بخشی از تعهداتی که دولت داده را عملیاتی کنیم .

وی ادامه داد: شعار ما در انتخابات امید ، آرامش و رونق اقتصادی بود چرا که از سال 82 تا 92 مهمترین عاملی که سبب شد تا در رویدادهای سیاسی به پیروزی نرسیم عدم آرامش سیاسی بود و امروز باید تلاش کنیم این آرامش توسعه یابد.

منتخب مردم تهران با بیان اینکه اصرا داریم منتخبین مردم خودشان را به تعهداتشان پایبند بدانند، افزود: ما از تعامل با طرفهای مقابل به شراکت رسیدیم و قبل از قطعی شدن نتایج این موضوعات را مطرح کردیم که آمادگی داریم هویت همه فراکسیون ها مجلس را به رسمیت بشناسیم .

عارف گفت: آمادی داریم با حفظ هویت همه فراکسیون ها حداکثر همکاری را داشته باشیم و طرح های مختلفی هم مطرح کردیم و آخرین طرحی که مطرح کردیم منتظر ارائه جواب هستیم و دوستان اگر می توانند تصمیم گیری کنند رسما جواب دهند.

وی افزود: امروز مهمترین مشکلات کشور معیشت مردم ، اقتصاد و رکود است و در کنار آن مشکلات اجتماعی نیز در وضعیت مناسبی نیست چرا که اعتیاد و فساد از دیگر مشکلات است و مجلس باید در کنار دولت و دولت در کنار مجلس خود را شریک هم بدانند نه رقیب.

منتخب مردم در مجلس دهم اضافه کرد: از دیگر موضوعات مورد اولویت در مجلس اینده کمیسیون اصل 90 است چرا که نگاه به قانون در کشور سنتی بوده است و باید این نگاه تغییر کند و به جای کتابهای قطور که گاهی بایکدیگر در تضاد هستند قوانین را کوتاه و کاربردی کنیم.

منبع: ایرنا