کد خبر: ۱۲۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۰

میزان اعتماد مردم در کشورهای مختلف به آمریکا چقدر است؟

موسسه پژوهشی آماری گالوپ با انتشار نتایج یک نظر سنجی که بین مردم 132 کشورجهان در سراسر سال 2015 انجام داده نوشته است که باور و اعتماد مردم روسیه به قدرت رهبری آمریکا در جهان به پایین ترین حد خود در یک دهه گذشته رسیده است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛بر اساس نتایج این نظر سنجی ها در حالی که بطور میانگین 45 درصد از مردم کشور های جهان هنوز نسبت به توان رهبری آمریکا در جهان ابراز اعتماد و اطمینان کرده اند اعتماد مردم روسیه به این کشور از چهاردر صد در سال 2014 به یک درصد تنزل پیدا کرده است.

این موسسه پژوهشی افزایش تنش های میان روسیه و آمریکا و احساس خطر مردم از سوی مردم کشور های عضو شوروی سابق نسبت به سلطه جویی های آمریکا در این منطقه را دلیل اصلی کاهش اعتبار آمریکا دانسته است.

گالوپ اشاره کرده است که بر اساس همین نظر سنجی ها اعتبار آمریکا در کشور های اروپایی و برخی از کشور های قاره آمریکا روبه افزایش بوده است.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که در سال 2015 درمجموع بی اعتمادی شهروندان کشور های غیر وابسته مشترک المنافع جهان نسبت به آمریکا و توان رهبری این کشور در جهان به اوج خود رسیده است.

موسسه گالوپ این را نیز یاد آور شده است که فلسطین تنها کشوری است که بیرون دایره کشور های غیر وابسته مشترک المنافع، قرار دارد و فقط 9 در صد از مرم آن نسبت به توان رهبری آمریکا در جهان ابراز اعتماد کرده اند.
منبع: ایرنا