کد خبر: ۱۲۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۱

شکست سه بر صفر استرالیا دربرابر والیبال ایران

 تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک با نتیجه سه بر صفر استرالیا را شکست داد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛تیم ملی والیبال ایران در افتتاحیه رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت 5:40 دقیقه صبح شنبه به مصاف استرالیا رفت و موفق شد در یک بازی برتر استرالیا یکی از حریفان اصلی خود را در راه کسب سهمیه المپیک از پیش رو بردارد.

این بازی در سالن متروپولیتن توکیو ژاپن با قضاوت داوران ایتالیایی و صربستانی برگزار شد.

ست نخست 25-19 ایران

تیم ملی ایران با ترکیب عبادی‌پور، معروف، موسوی، میرزاجانپور، غلامی و غفور بازی را آغاز کرد.

این ست با سرویس "واکر" استرالیایی آغاز شد و این بازیکن موفق شد یک امتیاز سرویس را کسب کند. امتیاز بعدی سرویس این بازیکن هم به استرالیا رسید و بازی دو بر صفر به نفع استرالیا شد. اولین امتیاز ایران در این مسابقه با کار سرعتی معروف و موسوی به دست آمد و با خطای بازیکنان استرالیا ایران دومین امتیاز پیاپی را کسب کرد تا بازی به تساوی برسد.

توماس ادگار کاپیتان تیم ملی استرالیا از آغاز این ست رو نیمکت ذخیره‌ها قرار گرفت.

بعد از استراحت فنی نخست که با کسب امتیاز 8 برای ایران به دست آمد تیم ملی ایران موفق شد اختلاف امتیاز خوبی را ایجاد کند و با چندین دفاع پیاپی 11 بر 9 از حریف پیش افتاد با این حال استرالیایی ها خیلی زود نتیجه را جبران کردند و حتی یک امتیاز هم پیش افتادند و بازی 12 بر 11 شد تا لوزانو در خواست وقت استراحت کند.

فاصله نزدیک امتیاز دو تیم بازهم تا امتیاز 16 ادامه داشت اما ملی پوشان ایران بعد از وقت استراحت فنی 19 بر 15 پیش افتادند تا "سانتیلی" سرمربی تیم ملی استرالیا مجبور به گرفتن وقت استراحت شود.

با پاس سعید معروف، عادل غلامی موفق شد امتیاز 21 را کسب کند و خودش به خط سرویس رفت. با سرویس او ایران موفق به کسب بیست و دومین امتیاز شد. با کسب امتیاز 23 توسط ایران، سرمربی تیم ملی استرالیا درخواست ویدئو چک کرد اما تایید نشد تا این امتیاز برای ایران ثبت شود.

بعد از کسب امتیاز 24 فرهاد قائمی به میدان آمد و در خط سرویس قرار گرفت اما امتیاز سرویس او به استرالیا رسید. بعد از امتیاز 19 برای استرالیا بازیکن این تیم به خط سرویس رفت و با برخورد توپ او به تور، ایران به امتیاز 25 رسید.

ست دوم 25- 17 ایران

ست دوم را ملی‌پوشان ایران خوب آغاز کردند و موفق شدند 4 بر یک پیش بیفتند تا استرالیایی‌ها خیلی زود مجبور به گرفتن وقت استراحت شوند. بعد از این وقت استراحت استرالیا بهتر عمل کرد و فاصله امتیازی را کم کرد و بازی 9 بر 7 به نفع ایران شد. بعد از این امتیاز فرهاد قائمی به جای میرزاجانپور به میدان آمد.

عادل غلامی ، کارول بازیکن استرالیا را دفاع کرد و ایران به امتیاز 10 رسید. با سرویس خود غلامی ایران موفق شد 12 بر 9 پیش بیفتد اما با اشتباه سعید معروف روی تور، استرالیا موفق شد امتیاز 10 را بگیرد.

بعد از این امتیاز ایران فاصله امتیازی خود را افزایش داد و 16 بر 10 پیش افتاد تا با آرامش بیشتری کار را ادمه بدهد.

تلاش بازیکنان استرالیا در این ست فایده نداشت و تیم ملی ایران روند خوب خود را در این بازی ادامه داد و در نهایت هم 25 بر 17 ست دوم نیز به ایران رسید.

ست سوم 25-18

درآغاز ست سوم "سانتیلی" کاپیتان 212 سانتی متری خود یعنی "توماس ادگار" را به میدان فرستاد و او موفق شد اولین امتیاز ست را هم برای استرالیا به دست بیاورد.

بعد از حضور این بازیکن در میدان "سوکوچف" بیشتر پاس‌های خود را به این بازیکن می‌داد اما حضور این بازیکن هم برای استرالیا فایده نداشت و ایران در ابتدای این ست هم اختلاف امتیاز خوبی را ایجاد کرد و 7 بر 4 از حریف پیش افتاد.

یا سرویس "ساندرسون" اختلاف امتیاز به یک رسید تا سعید معروف کاپیتان تیم از بازیکنان ایران بخواهد با آرامش بیشتری کار را ادامه بدهند. با اسپک غفور ایران موفق شد اولین وقت استراحت فنی را در امتیاز 8 بر 6 کسب کند.

بعد از امتیاز 9 بازیکنان ایران اصلی ترین حمله کننده استرالیا یعنی کاپیتان این تیم را مهار کردند و با ایجاد فاصله امتیازی چهار، 10 بر 6 پیش افتادند.

با وجود اینکه "ادگار" از لحاظ روحی بهم ریخته به نظر می رسید اما تلاش می‌کرد تیم خود را سامان‌دهی کند و موفق شد چند امتیاز را هم کسب کند.

روال دو ست گذشته در ست سوم هم ادامه داشت و بعد از امتیاز 10 بازیکنان ایران اختلاف را بیشتر کردند و با کار سرعتی معروف و موسوی ایران با امتیاز 16 بر 11 به استراحت فنی دوم رفت.

با پایپ محکم و زیبای میرزاجانپور ایران یک امتیاز دیگر به کسب پیروزی در این بازی نزدیک‌تر شد.

در حالی که نتیجه بازی 20 بر 14 به نفع ایران بود سرمربی استرالیا مجبور شد "توماس ادگار" را از بازی بیرون بکشد چرا که او موفق نشد اختلاف امتیاز را کاهش بدهد و تیمش را از شکست نجات دهد.

با سرویس خوب قائمی و برگشت توپ به زمین ایران ، مجتبی میرزاجانپور موفق شد امتیاز 22 را برای ایران به دست بیاورد. بعد از این امتیاز "گایمر" برای استرالیا به خط سرویس رفت و موفق شد امتیاز 17 را برای این تیم به دست بیاورد.

با از دست دادن سرویس توسط "کارول" ایران ست سوم را هم از آن خود کرد و ایران این ست را 25 بر18 به نفع خود به پایان رساند تا درنهایت این بازی سه بر صفر به نفع ایران رقم بخورد.

تیم ملی ایران در دومین بازی خود در این رقابت‌ها یکشنبه 9 خرداد ساعت 5:40 دقیقه به مصاف کانادا می‌رود.

برنامه سایر بازی‌های امروز به شرح زیر است:

ساعت 8 و 15 دقیقه: چین – فرانسه

ساعت 11: لهستان – کانادا

ساعت 14 و 40 دقیقه: ژاپن – ونزوئلا
*ایسنا