کد خبر: ۱۲۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۲۷

مرتضی حاجی: لاریجانی در کنار اصلاح طلبان بود

در انتخاب رییس مجلس، بستر برای هر دو نامزد یعنی آقای عارف و لاریجانی مساعد بود اما سابقه لاریجانی برای مدیریت مجلس سبب شد تا هر دو طیف به وی رای بدهند. مدیریت خوب او در دوره های گذشته که مورد رضایت مجلسی ها بود، کفه رای او را سنگین تر کرد.
مرتضی حاجی با تاکید بر اینکه درانتخاب رییس مجلس، بستر برای هر دو نامزد یعنی آقای عارف و لاریجانی مساعد بود گفت: سابقه لاریجانی برای مدیریت مجلس سبب شد تا هر دو طیف به او رای دهند. مدیریت خوب او در دوره های گذشته که مورد رضایت مجلسی ها بود، کفه رای او را سنگین تر کرد.

به گزارش اعتماد آنلاین، مرتضی حاجی با تحلیل روند انتخابات هیات رئیسه مجلس دهم گفت: رای امروز نمایندگان به لاریجانی در واقع بر اساس سابقه مدیریتی او بود. آنچه کفه رأی نمایندگان را به سمت وی سنگین کرد، همان سابقه مدیریتی در اداره مجلس در دوره های قبل یعنی در مجالس هشتم و نهم بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: آنچه سبب شد که امروز نمایندگان مجلس از هر دو فراکسیون به لاریجانی رای دهند، این بود که او در مقابل اصلاح طلبان نبود بلکه در کنار آنها بود و در طول سالیان گذشته در اداره مجلس مشی اعتدالی را در پیش داشت. البته لاریجانی مورد حمایت لیست امید در انتخابات از حوزه انتخابیه قم هم بود.

حاجی تصریح کرد: در انتخاب رییس مجلس، بستر برای هر دو نامزد یعنی آقای عارف و لاریجانی مساعد بود اما سابقه لاریجانی برای مدیریت مجلس سبب شد تا هر دو طیف به وی رای بدهند. مدیریت خوب او در دوره های گذشته که مورد رضایت مجلسی ها بود، کفه رای او را سنگین تر کرد.

مدیرعامل بنیاد باران با اشاره به انتخاب نواب رئیس و اختلاف رای موجود میان دو منتخب تاکید کرد: در خصوص نواب رییس شرایط فرق می کند. این که یک شخص از یک فراکسیون موفق می شود تا به عنوان نایب رییس رای بیارود، نشان از میزان سنگینی و وزن آن فراکسیون در مجلس است که در این دوره سنگینی کفه با فراکسیون امید است.