کد خبر: ۱۲۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۲

شکایت خانواده پاکستانی از آمریکا بخاطر حملات مرگبار پهپادها

محمد اعظم یکی از بیش از دو هزار و 500 تبعه پاکستانی است که جان خود را براثر حملات پهپادهای آمریکایی به این کشور از دست داده است.
خانواده 'محمد اعظم' راننده تاکسی فقیر پاکستانی که اخیرا در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا کشته شده است، رسما از آمریکا شکایت کرد.

به گزارش تیک به نقل از رسانه های پاکستان، این شهروند پاکستانی بدون آگاهی از هویت ملا اختر منصور سرکرده طالبان و به عنوان راننده یک شرکت مسافرتی، روز شنبه هفته گذشته با تاکسی متعلق به شرکت، در حال سرویس دهی به سرکرده طالبان در ایالت بلوچستان بود که این تاکسی هدف موشک پهپاد آمریکایی قرار گرفت و راننده و سرنشین آن کشته شدند.

محمد اعظم دارای همسر و چهار فرزند و تنها نان آور یک خانواده فقیر بود. اکنون بستگان او اقدام به تنظیم دادخواست رسمی علیه آمریکا کرده و خواستار پیگیری این شکایت از سوی دستگاه های ذیربط و اقدام جدی در این زمینه شده اند.

محمد اعظم یکی از بیش از دو هزار و 500 تبعه پاکستانی است که جان خود را براثر حملات پهپادهای آمریکایی به این کشور از دست داده است.

آمریکا مدعی است که در این حملات، بطور دقیق مواضع تروریست ها و شبه نظامیان را هدف قرار می دهد اما نظر کارشناسان و افراد مطلع حاکی از آن است که حدود 80 درصد قربانیان این حملات را افراد عادی و ساکنان مناطق بمباران شده تشکیل می دهند.

*ایرنا