کد خبر: ۱۲۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۸

ادامه کشمکش میان دولت فرانسه و معترضان به قانون اصلاح کار

"کنفدراسیون عمومی کار" فرانسه اعلام کرد تا زمانی که دولت برنامه اصلاحاتی کار خود را متوقف نکند به تظاهرات و اعترضات خود ادامه خواهد داد.

"کنفدراسیون عمومی کار" فرانسه اعلام کرد تا زمانی که دولت برنامه اصلاحاتی کار خود را متوقف نکند به تظاهرات و اعترضات خود ادامه خواهد داد.

به گزارش تیک، به نقل از خبرگزاری رویترز،  نخست وزیر فرانسه روز یکشنبه تاکید کرده بود که در مقابل این اعتراضات از موضع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

والس در این باره گفت: اگر ما به دلیل حساسیتمان نسبت به انتخابات آتی ریاست جمهوری تسلیم اعتراضات خیابانی شویم همه چیز را از دست خواهیم داد.

مناقشات بر سر اصلاحات قانون کار میزان محبوبیت نخست وزیر فرانسه را به 24 درصد کاهش داده است. این کشور پیش از این و در دهه 1990 و در زمان نخست وزیری "آلین ژوپه" نیز اعتراضات مشابهی را تجربه کرده است؛ اعتراضاتی که پس از هفته‌ها اعتراض و اعتصاب به عقب نشینی او منجر شد.

در حال حاضر دولت فرانسه جهت یافتن راه حلی برای این مناقشه پیش از 10 ژوئیه به شدت تحت فشار است؛ چرا که فرانسه مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا را در پیش دارد و اتحادیه‌های مرتبط تهدید به ایجاد اخلال در این بازی‌ها کرده‌اند.

روز شنبه رسانه‌ها از تماس تلفنی والس با تمامی اتحادیه‌های تجاری خبر دادند. منابع آگاه اما می‌گویند، دولت و رئیس اتحادیه عمومی کار فرانسه تاکنون نتوانسته‌اند به توافقی دست یابند.

این کنفدراسیون هشدار داده است در صورت تداوم اصرار دولت بر مواضع خود اعتراضات مجدد از هفته آینده از سر گرفته خواهند شد.

*ایسنا