کد خبر: ۱۲۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۶

چرا تیتر روزنامه‌های ورزشی اغلب زرد است؟

بسیار دیده شده است که بعد از پایان بازی‌های مهم ورزشی و خصوصا فوتبال‌ها، روزنامه‌ها با تیترهای نامناسب به ارائه‌ی خبر، تحلیل و گزارش آن بازی پرداخته‌اند.

بسیار دیده شده است که بعد از پایان بازی‌های مهم ورزشی و خصوصا فوتبال‌ها، روزنامه‌ها با تیترهای نامناسب به ارائه‌ی خبر، تحلیل و گزارش آن بازی پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، علی جوادی در این باره معتقد است که اگر تیتر رسانه‌های ورزشی به سمت زرد شدن می‌رود به این دلیل است که حیاتشان وابسته به فروش است؛ روزنامه‌ها گاهی باید به هر راهی متوسل شوند تا به فروش برسند؛ البته اگرچه روزنامه‌ها مسوول تیترهایی که می‌زنند هستند، اما 100 درصد تقصیر هم بر دوش آنها نیست.

او درباره‌ی تاثیر تیترهای روزنامه‌های ورزشی بر فرهنگ‌سازی در بین تماشاگران فوتبال، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از تحریک تماشاگران در زمین بر عهده‌ی رسانه‌هاست، ولی این تنها یک بعد این موضوع است و باید از ابعاد دیگر نیز مورد بررسی قرار بگیرد؛ بعد دوم این است که راه‌های ضربتی کنترل تماشاگرها که در فوتبال اروپا 20 سال پیش شاهد آن بودیم، باید الان در کشور ما اتفاق بیافتد. 20 سال پیش تماشاگران آلمان و انگلیس به هولیگان‌های فوتبال (تماشاگرانی که خشنونت دارند) معروف بودند. هر اتفاق ناخوشایندی که به مرگ در ورزشگاه‌ها منجر می‌شد، طرفدران فوتبال آلمان، انگلیس و بخشی از فوتبال ایتالیا در آن دخیل بودند. به همین خاطر با آوردن تماشاگران رسمی به طبقه اول و کنترل ورزشگاه از طریق دوربین‌ها میزان خشونت‌ها را کاهش دادند.

جوادی معتقد است که تماشاگرها باید تحت کنترل امنیتی قرار بگیرند تا این اتفاق‌های ناخوشایند در ورزشگاه‌ها مثل حرف‌های ناپسند، پرتاب سنگ و شکستن صندلی‌ها دیگر رخ ندهد.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که در شرایط امروز روزنامه‌های ورزشی تا چه اندازه مرز بین حرفه‌ای بودن و تلاش برای جذب مخاطب را رعایت می‌کنند؟ یادآور شد که این مرز خیلی باریک است، اغلب نادیده گرفت می‌شود و خیلی از روزنامه‌ها شاید حتی متوجه این مرز هم نشوند؛ اما به هر حال این کار خیلی سخت است که از یک طرف روزنامه‌ها با دغدغه فروش روبه‌رو باشند و از طرفی هم یکسری چهارچوب‌ها را باید رعایت کنند؛ جبر فروش باعث می‌شود یکسری مسائل ناخودگاه نادیده گرفته شوند.