کد خبر: ۱۲۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۵۸

تشریح جزئیات افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان دولت از 20 تا 12 درصد

دبیر هیأت دولت با بیان اینکه، افزایش ۲۰ درصدی حقوق، تنها متعلق به آن دسته از بازنشستگانی است که حداقل حقوق یعنی مبلغ هفت میلیون ۵۰۰ هزار ریال را دریافت می کرده اند، تصریح کرد: به هر میزان که فرد بازنشسته از این رقم بیشتر دریافت می کرده، درصد افزایش حقوق او نیز از ۲۰ درصد کمتر خواهد شد.
محسن حاجی میرزایی، با اشاره به اینکه انتخاب تیترهای غیردقیق برای پوشش خبری این مصوبه سبب برداشت نادرستی از میزان دقیق افزایش حقوق شده است گفت: براساس مصوبه هیأت دولت، افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح بسته به اینکه حداقل حقوق یعنی هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال دریافت می کرده اند یا حقوق آنها بالاتر از ۱۵ میلیون ریال بوده، بین حداکثر ۲۰ تا حداقل ۱۲ درصد تعیین شده است.

به گزارش تیک، دبیر هیأت دولت با بیان اینکه، افزایش ۲۰ درصدی حقوق، تنها متعلق به آن دسته از بازنشستگانی است که حداقل حقوق یعنی مبلغ هفت میلیون ۵۰۰ هزار ریال را دریافت می کرده اند، تصریح کرد: به هر میزان که فرد بازنشسته از این رقم بیشتر دریافت می کرده، درصد افزایش حقوق او نیز از ۲۰ درصد کمتر خواهد شد.

حاجی میرزایی افزود: در واقع افزایش حقوق بازنشستگان، بین ۲۰ تا ۱۲ درصد متغیر خواهد بود و بیشترین میزان افزایش، یعنی ۲۰ درصد متعلق به افرادی است که حداقل حقوق را دریافت می کرده اند و کمترین آن یعنی ۱۲ درصد متعلق به افرادی است که ۱۵ میلیون ریال به بالا دریافت می کرده اند. لذا به هر میزان که دریافتی افراد از حداقل حقوق یعنی هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بیشتر باشد، درصد افزایش حقوق آنها نیز از ۲۰ درصد به سمت ۱۲ درصد کاهش پیدا می کند.

به گفته دبیر هیئت دولت به طور مثال فردی که تا پیش از این هفت میلیون و پانصد هزار ریال حقوق بازنشستگی دریافت می کرده افزایش حقوق ۲۰ درصدی خواهد داشت و فردی که دریافتی او ده میلیون ریال بوده افزایشی ۱۷ درصدی و فردی که دریافتی او ۱۵ میلیون ریال به بالا بوده، افزایشی ۱۲ درصدی خواهد داشت.