کد خبر: ۱۲۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۸

علمای الازهر: تظاهرات در حج شرعاً حرام است

علمای الازهر مصر مدعی شده‌اند ایجاد هرج و مرج و سردادن شعارهای سیاسی در جریان مراسم حج درهای شر و فتنه را باز می‌کند و شرعا حرام است.
علمای الازهر مصر «تظاهرات» در جریان مراسم حج را شرعا حرام دانستند.

به گزارش تیک، این موضع‌گیری بعد از ادعاهای روز یکشنبه (دیروز) «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان صورت گرفته که مدعی شده بود ایران در جریان گفت‌وگو با مسئولان سعودی درباره مراسم حج خواستار برگزاری نوعی «تظاهرات» شده بود که با مخالفت عربستان مواجه شده است.

در همین راستا پایگاه خبری «۲۴»، گزارش داد علمای الازهر مصر مدعی شده‌اند ایجاد هرج و مرج و سردادن شعارهای سیاسی در جریان مراسم حج درهای شر و فتنه را باز می‌کند و شرعا حرام است.

عربستان برای ممانعت از شعار مرگ بر آمریکا در حج و برگزاری ادعیه‌ای مانند دعای کمیل، برگزاری این مراسم‌ها را تظاهرات و آشوب در مسیر رفت و آمد حجاج وانمود می‌کند و با تبلیغ بر سر آن، ایران را مقصر کوتاهی‌های خود در افکار عمومی جلوه می‌دهد.

«شوقی علام» مفتی مصر اعلام کرد تظاهرات در جریان مراسم حج بدعتی گمراه کننده است و منجر به نزاع و درگیری‌ می‌شود و همه اینها با هدف اصلی از حج که وحدت و عبادت خداوند است در تضاد است.

بعد از کارشکنی‌های متعدد عربستان برای برگزاری مراسم حج امسال برای ایرانیان، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد ممکن است ایران امسال زائران خود را به عربستان اعزام نکند.

در واکنش به این تصمیم ایران، وزیر خارجه عربستان، تهران را به تلاش برای سیاسی سازی حج متهم کرد و گفته بود مسئولیت عدم حضور ایرانیان در مراسم حج امسال بر عهده مسئولان این کشور خواهد بود.