کد خبر: ۱۲۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۹

ذوالنور: نامزد رياست نمي‌شوم

يكشنبه نمايندگان مجلس در اقدامي كه از قبل نيز گمانه زني مي‌شد، با راي قاطع، لاريجاني را به عنوان رئيس‌ موقت مجلس انتخاب كردند.
حجت‌الاسلام‌والمسليمن مجتبي ذوالنور، نماينده مردم قم در مجلس خبرداد، قصدي براي نامزد شدن در انتخابات رياست مجلس را ندارد. اين درحالي است كه غلامعلي‌جعفرزاده ايمن آبادي، نماينده مردم رشت به «قانون» گفت: زلزله‌هایي در هيات رئيسه به وجود خواهد آمد. او تاكيد دارد كه يك نامزد در كنار لاريجاني براي بالابردن وضعيت رقابت وجود دارد ولي رئيس در نهايت آقاي لاريجاني است.

به گزارش تیک، يكشنبه نمايندگان مجلس در اقدامي كه از قبل نيز گمانه زني مي‌شد، با راي قاطع، لاريجاني را به عنوان رئيس‌ موقت مجلس انتخاب كردند. اين در حالي بود كه رقابت ميان علي لاريجاني و محمدرضا عارف بود و امروز ديگر رئيس‌فراكسيون اميد و مرد شماره يك اصلاحات در بهارستان، اعلام كرده‌است كه ديگر در رقابت هيات رئيسه دايم شركت نخواهد كرد.

برخي معتقد هستند كه اين موقعيت زمينه را براي ابراز وجود جريان تندرو و اقليت آفندي مجلس فراهم مي‌كند تا از وضعيت موجود استفاده كرده و ابراز وجود كنند. اين جماعت در گذشته نيز از ذوالنور به عنوان نامزد جريان خود در مجلس نام‌برده بودند و بعيد نيست كه براي اين رقابت از وي نيز استفاده كرده و رايي نسبي را براي او جمع‌آوري كنند. جريان افراطي مجلس كه هنوز بازمانده‌هايي در بهارستان دارند، در دور قبل رقابت يعني براي انتخاب رئيس موقت مجلس، براي اينكه عارف رايي به دست نياورد پشت لاريجاني پنهان شده و راي خود را به گونه‌اي سلبي براي رئيس‌مجلس نهم ثبت كردند. ولي امروز وضعيت متفاوت است و عارف ديگر در انتخابات رياست مجلس حضور ندارد و اگر لاريجاني با رايي 280 نفري (كل مجلس منهاي تائيدنشده‌ها و فوت‌شده‌ها) بر صندلي رياست تكيه بزند، براي آنها نيز در دور بعدي مجلس و هم رياست‌جمهوري،  بحراني سنگين خواهد بود! با همين تعبير آنها تلاش‌‌ ‌مي‌كنند به نوعي راي آقاي لاريجاني را شكسته و حتي رايي حداقلي را از سبد آراي او بيرون بكشند تا در ادامه همين آرا را بتوانند عليه لاريجاني استفاده كنند.
منبع: روزنامه قانون