کد خبر: ۱۲۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۱۰

اعتبارنامه قاضی‌پور در صحن علنی تایید شد/ نامی ازمینو خالقی برده نشد

برخلاف ادوار گذشته مجلس، تایید اعتبار نامه نمایندگان مجلس یک به یک، قرائت نشد و با اعلام اسامی تایید شدگان از سوی سخنگوی شعب، دسته جمعی تصویب شدند.
 برخلاف ادوار گذشته مجلس، تایید اعتبار نامه نمایندگان مجلس یک به یک، قرائت نشد و با اعلام اسامی تایید شدگان از سوی سخنگوی شعب، دسته جمعی تصویب شدند.

به گزارش پایگاه خبری تیک، مرسوم بود که در ادوار گذشته اسامي تک تک نمايندگان تاييد اعتبار شده قرائت مي شد و اگر اعتراضي نبود، اعتبارنامه شان مصوب محسوب مي شد. اما امروز علي لاريجاني رئيس مجلس از سخنگويان شعب خواست که تمامي اسامي تاييد اعتبارنامه شده را يکجا قرائت کنند و در نهايت همه آنها را مصوب اعلام کرد.

در ابتدا محمدقسيم عثماني سخنگوي شعبه يک، از تاييد اعتبارنامه تمامي پرونده هاي ارجاعي به اين شعبه خبر داد.

به گفته وي، اعتبارنامه حامد کعبي، جليل مختار، غلامرضا شرفي منتخبين آبادان، رحيم زارع از آباده، داداچي از آستارا، محمدحسين قرباني از آستانه اشرفيه، عزت الله يوسفيان از آمل، عزيزي از ابهر، علي اکبر کريمي از اراک، سيدمهدي مقدسي از اراک، سديف بدري از اردبيل، محمد فيضي از اردبيل، صادق طباطبايي نژاد از اردستان، تابش از اردکان، علي کاظمي از اردل و فارسان، نادر قاضي پور از اروميه، روح الله حضرت پور از اروميه، هادي بهادري از اروميه به اتفاق آرا تاييد گرديد. محمدرضا تابش نماينده اردکان رئيس اين شعبه بود.

پس از قرائت اسامي، لاريجاني به عنوان رئيس مجلس از آنها خواست که قيام کنند.

سپس عبادي سخنگوي شعبه دوم پشت تريبون رفت و اسامي نمايندگان تاييد اعتبارنامه را به اين شرح قرائت کرد:

اکبر رنجبرزاده از اسدآباد، هادي قوامي از اسفراين، فلاحت پيشه از اسلام آباد غرب، احمد سالک و حميدرضا فولادگر و  حيدرعلي عابدي و ناهيد تاج الدين از اصفهان ، حسين افضلي از اقليد، محمدخدابخشي از اليگودرز، فريدون حسنوند از انديمشک، جواد کاظمي نسب از اهواز، همايون يوسفي از اهواز، علي ساري از اهواز، هدايت الله خادمي از ايذه و باغملک؛ محمد اميني فرد از ايرانشهر، سلام اميني و جلال ميرزايي از ايلام.

حين قرائت اسامي نمايندگان اصفهان، نامي از مينو خالقي منتخب سوم که اعتبارنامه اش محل اختلاف ميان وزارت کشور و شوراي نگهبان بود؛ برده نشد.

گفتني است کاظم جلالي نماينده تهران رئيس اين شعبه بود.

لاريجاني از اين افراد نيز خواست که قيام کنند و تصويب اعتبارنامه آنها را اعلام کرد و نمايندگان صلوات فرستادند.

در ادامه بررسی اعتبارنامه نمایندگان مجلس دهم، گزارش شعب 3 بررسی اعتبارنامه ها در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت.

براساس گزارش ذوالقدر سخنگوی شعب 3 این نمایندگان اعتبارنامه هایشان به تایید شعبه رسید. اسامي اين افراد از اين قرار است: علی نجفی خوشروی، حسین نیاز آذری از بابل، ولی الله نانوای کلاری از بابلسر و فریدون کنار، علی بختیاری از بافق،علی اکبری از بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم، علاءالدین بروجردی و عباس گودرزی از بروجرد، خانم خدیجه ربیعی از بروجن، محمد وحدتی از بستان آباد،حبیب الله نیکزادی پناه از بم، حسن خسته بند از بندر انزلی، ضیاءالله اعزازی از بناب، محمدآشوری تازیانی و حسین هاشمی و احمد مرادی از بندرعباس، علی گلمرادی نماينده ماهشهر و روح الله بابایی از بوئین زهرا و آوج.

همچنين اسامي نمايندگاني که اعتبارنامه شان از سوي شعبه چهارم به تصويب رسبد، به اين شرح قرائت شد: سید کمال‌الدین شهریاری، عبدالحمید خضری از بوشهر، گناوه و دیلم، محمد قسیم عثمانی از بوکان، غلام محمد زارعی از بویر احمد و دنا، محمدعلی پورمختار از بهار و کبودرآهنگ، حبیب الله کشت زر از بهبهان، علی محمد شاعری از بهشهر و نکا، حمدالله کریمی از بیجار، سیدمحمدباقر عبادی از بیرجند و درمیان، شکور پورحسین از پارس آباد و پیله سوار، محمد قمی از پاکدشت، شهاب نادری از پاوه، جوانرود و روانسر، سیدحمیدرضا کاظمی از پل دختر، رسول خضری از پیرانشهر، بهمن طاهرخانی از تاکستان، جلیل رحیمی جهان آبادی از تربت جام، سعید باستانی از تربت حیدریه، کمال دهقانی فیروزآبادی از تفت و میبد، شمس الله شریعت نژاد از تنکابن، رامسر و عباس آباد، محمد حسینی از تفرش و اشتیان.

*خبرانلاین