کد خبر: ۱۲۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۰

کشته شدن 57 نیروی امنیتی افغان در درگیری با طالبان

مقام های افغانستان از کشته شدن 57 و زخمی شدن 40 نیروی پلیس این کشور در درگیری های دو روز اخیر با طالبان در ولایت هلمند خبردادند.
مقام های افغانستان از کشته شدن 57 و زخمی شدن 40 نیروی پلیس این کشور در درگیری های دو روز اخیر با طالبان در ولایت هلمند خبردادند.

به گزارش تیک به نقل از رویترز، هلمند از سال گذشته و به دنبال سقوط دولت صحنه اصلی درگیری ها و حملات طالبان بود و برای تقویت نیروهای امنیتی افغانستان، ائتلاف نظامی تحت رهبری ناتو صدها نیرو را در این ولایت مستقر کرد.

عصمت الله دولت زی فرمانده پلیس به رویترز گفت: 24 تن از نیروهای پلیس در روز دوشنبه و 33 تن دیگر در روز یکشنبه کشته شدند و در این درگیری ها نزدیک به 40 نیروی پلیس نیز زخمی شدند.
یکی دیگر از مقام های پلیس منطقه به شرط فاش نشدن نامش، با تایید آمار کشته ها و زخمی ها، گفت: دست کم 22 پاسگاه و مراکز ایست بازرسی پلیس و ارتش در درگیری های اخیر به دست نیروهای طالبان افتاده است.

دردرگیری های اخیر مناطق گرشک، نادعلی و نهر سراج در نزدیکی لشکرگاه مرکز این ولایت مورد حمله قرار گرفتند.

اهالی لشکرگاه گفتند که صدای توپخانه سنگین و آتش مسلسل در سراسر یکشنبه شنیده می شد و براساس اعلام یک بیمارستان خیریه، تاکنون 30 غیرنظامی و 10 نیروی امنیتی که در این درگیری های زخمی شده بودند تحت مداوا قرار گرفته اند.

عمر زواک سخنگوی والی هلمند نیز اعلام کرد: به دنبال بازپس گیری مناطق از دست رفته هستیم و اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

هلمند بزرگ ‌ترین ولایت افغانستان به شمار می ‌رود که در جنوب ‌غربی افغانستان قرار دارد و از جنوب با پاکستان همسایه ‌است.