کد خبر: ۱۲۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۹

تأکید دولت مستعفی یمن بر ادامه جنگ

وزیر اطلاع‌رسانی یمن در گفت‌وگویی اعلام کرد «اقدام نظامی» گزینه برتر برای چیزی است که آن را «آزادسازی صنعا» نامید.
وزیر اطلاع‌رسانی یمن در گفت‌وگویی اعلام کرد «اقدام نظامی» گزینه برتر برای چیزی است که آن را «آزادسازی صنعا» نامید.

به گزارش تیک؛ «محمد عبدالمجید قباطی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن که در عربستان مستقر شده، اعلام کرد ارتش ( وابسته به دولت مستعفی) تمامی گزینه‌ها را در مقابلش دارد و ائتلاف عربی در آستانه آزادسازی برای آزادسازی صنعا در صورت شکست مذاکرات دارد.

قباطی در گفت‌وگویی با روزنامه «عکاظ» گفت: مذاکرات کویت بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه قعطنامه‌ 2216 اجرا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: نیروهای ائتلاف عربی در حال حاضر در 40 کیلومتری صنعا قرار دارند و آماده ورود به آن هستند؛ توافق‌ با حوثی‌ها به عقب‌نشینی شبه‌نظامیان از شهرها و سازمان‌هایی دارد که آن را اشغال کرده‌اند، و نیز به تحویل سلاح‌هایشان بستگی دارد.

قباطی در ادامه از آنچه سکوت جامعه بین‌المللی در قبال «جنایت‌های حوثی‌ها» نامید، ابراز تعجب کرد و گفت: موضع بین‌المللی در خصوص آنچه در یمن می‌گذرد عجیب و مبهم است زیرا از یک طرف اجماعی در خصوص تصمیم‌هایی که سه سال اخیر صادر شده می‌بینیم و از سوی دیگر در واقعتی چیزی اجرایی نمی‌شود.

طبق گزارش منابع متعدد یمنی، طی 15 جنگ عربستان علیه یمن، بیش از هفت هزار انسان کشته شده‌اند.

وی درباره اینکه آیا ولدالشیخ در این موضوع نقشی دارد یا نه ،گفت: چه بسا یک نوع سازگاری از سوی ولدالشیخ به بهانه تمایلش به موفقیت مذاکرات و رسیدن به توافق در این زمنیه وجود داشته باشد، همچنان منتظر اقدام شورای امنیت برای مقابله با این رفتارها هستیم اما به نظر می‌رسد که طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی در پشت پرده بازی می‌کنند؛ قباطی سپس پیش‌بینی کرد اقدام نظامی، گزینه برتر برای آزادسازی صنعا باشد.

وی در خصوص برخی اظهارات مبنی بر حمایت ایران از انصارالله مدعی شد: دلایل موثق در اثبات این موضوع وجود دارد، آمریکا و نیروهای ائتلاف عربی سه کامیون اسلحه ایرانی را در بحر العرب ضبط کرده‌اند که برای کودتاچیان (انصارالله) اسلحه حمل می‌کرده علاوه اینکه مستشاران نظامی ایرانی و عراقی و نیز مستشارانی از حزب‌الله لبنان به یمن اعزام شده‌اند.

*فارس