کد خبر: ۱۲۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۵۴

انفجار لوله گاز در تونل مترو در فلکه اول شهران/ بوجود آمدن گودالی به عمق ۵۰ متر و طول ۱۰۰ متر

ایرنا نوشت: وقوع انفجار لوله گاز در فلکه اول شهران واقع در شمال غرب تهران به تعدادی از خانه های اطراف آن خسارت وارد کرد.

یکی از مسئولان سامانه تلفنی 125 آتش نشانی تهران در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا با تایید این خبر گفت: آتش سوزی ناشی از این انفجار حدود ساعت 4:30 بامداد جمعه به وقوع پیوست.

وی اظهارداشت : این آتش سوزی تا ساعت 6:20 مهار شده است.

وی از بیان جزییات انفجار لوله گاز و آتش سوزی ناشی از آن خودداری کرد و گفت: اعلام جزییات خسارات و یا تلفات احتمالی حوادث شهری، برعهده سخنگو و یا روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران می باشد.

مرتضی مرادی پور سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان تهران نیز علت وقوع این انفجار را شکستگی لوله گاز در تقاطع خیابان کوهسار و خیابان یکم شهران عنوان کرد.

وی اظهارداشت: به دنبال وقوع این انفجار ده تیم عملیاتی به همراه 45 نفر از امدادگران هلال احمر تهران به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان تهران گفت که نگران نشست احتمالی ساختمانهای اطراف محل انفجار هستیم و به این علت ساکنان خانه های اطراف این محل تخلیه شده اند.



برخی گزارشها حاکی از آن است که پنج باب ساختمان دراین انفجار دچار آتش سوزی و خسارت جدی شده است.

یکی از اهالی این منطقه نیز در تماس تلفنی با ایرنا علت این انفجار را ناشی از عملیات عمرانی مترو (خط 6) دراین منطقه اعلام کرد.

واحد مرکزی خبر هم گزارش داد: بلندگوی خودروهای امدادی از سکنه نزدیک انفجار درخواست تخلیه فوری منازل را تکرار می کردند. این خط در محل حفر تونل مترو در تقاطع بلوار کوهسار، خیابان یکم شهران دچار حریق شد.

آتش سوزی مهار شد
ایرنا نوشت: این آتش سوزی در ساعت 4 و 30 دقیقه صبح جمعه در تقاطع خیابان یکم شهران و خیابان کوهسار این منطقه و در محل تونل مترو رخ داد. انفجار لوله گاز موجب ایجاد گودالی به طول حدود 100 متر و عرض و عمق بیش از 50 متر شده است.

دو ساختمان اداری و مسکونی در محل حادثه دچار حریق شدند ولی به گفته ماموران اورژانس در ساختمان هایی که دچار حریق شده اند تلفات و مصدوم وجود نداشته اما بیم آن می رود که تعدادی از ماموران مترو (بین دو تا پنج نفر) در زیر آوار مانده باشند.

به دنبال صدای مهیب انفجار شمار زیادی از ساکنان اطراف محل آتش سوزی از بیم ادامه خطر سراسیمه از خانه خود خارج شده و با حضور در خیابان های اطراف تا ساعت 6 و 30 در بیرون از خانه خود حضور داشتند.

پلیس و ماموران آتش نشانی تلاش می کردند در این مدت منطقه را از حضور افراد عادی تخلیه کنند.

هنوز از علت حادثه اطلاع دقیق در دست نیست . با تلاش ماموران امدادی برق منطقه وصل شده اما هنوز خطوط تلفن منطقه حادثه دیده وصل نشده است.

ماموران آتش نشانی، پلیس و اورژانس تا زمان ارسال خبر برای ارایه خدمات تخصصی در محل حضور دارند.