کد خبر: ۱۳۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۴۹

آیا رئیس صندوق توسعه ملی با حقوق 57 میلیون برکنار می‌شود؟

رئیس صندوق توسعه ملی که ماجرای فیش حقوقی ۵۷ میلیونی وی چندی پیش توسط خبرگزاری تسنیم افشا شد، با توجه به اظهارات حجت الاسلام روحانی و جهانگیری معاون اول وی از سمت خود برکنار خواهد شد؟
صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی از جمله افرادی است که در ماجرای افشای فیش‌های حقوقی نجومی طبق اسناد و مدارک موجود مشخص شد از فروردین تا اسفند سال ۹۴ به‌طور میانگین، ۵۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده است.

به گزارش تیک، به‌عبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعاً حدود ۶۸۶ میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته است.

وی همچنین وام کلان ۳۰۰ میلیونی با سود ۴ درصد از محل بیت‌المال دریافت کرده بود.

صفدر حسینی از اعضای فعال حزب منحله مشارکت بود که در دولت حجت‌الاسلام روحانی ریاست صندوق توسعه ملی را برعهده گرفته است. وی پدر سیده فاطمه حسینی عضو لیست امید در تهران و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی است. از نکات جالب افشای فیش حقوقی نجومی صفدر حسینی آنجاست که بخشی از مبلغ ۵۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به عنوان "حق اوقات فراغت فرزندان" به وی پرداخت می‌شده است.

طی چند هفته اخیر بارها خبرنگاران تلاش کرده‌اند با فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی و نماینده اصلاح‌طلب فعلی مجلس گفت‌وگو کرده و درباره چگونگی هزینه‌کرد این میزان حق اوقات فراغت که قاعدتاً باید برای وی هزینه می‌شده است، سوال کنند. با این حال فاطمه حسینی تا این لحظه از گفت‌وگو درباره این مسئله به طور جد خودداری کرده است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور که به دستور حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور ماموریت رسیدگی به ماجرای فیش‌های نجومی را برعهده گرفته است، شب گذشته در مراسم ضیافت افطار با وزرا، معاونان وزرا، استانداران و رؤسای سازمان‌ها، با تاکید بر اینکه "دولت با تمام پرداخت‌های خارج از عرف برخورد جدی خواهد کرد"، افزوده است: پول‌های اضافی باید به خزانه بازگردد و افرادی که این کار را کردند برکنار خواهند شد.

رئیس‌جمهور نیز در همین مراسم تاکید کرده است: "حتماً در برابر حقوق‌های نامتعارف خواهیم ایستاد و دکتر جهانگیری نیز موظف شدند تا لحظه آخر این قضیه را پیگیری کرده و به مردم گزارش دهد."

بدین ترتیب با توجه به شفاف بودن موضوع حقوق‌های نجومی صفدر حسینی، قاعدتاً وی به زودی از ریاست صندوق توسعه ملی برکنار خواهد شد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز اخیراً در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره ضمنی به موضوع فیش حقوقی صفدر حسینی(بدون نام بردن صریح از وی) گفته بود: کسی که ۵۷ میلیون تومان در ماه حقوق می گیرد و در سال وام های آنچنانی ۳۰۰ میلیونی با سود ۴ درصد دریافت می کند خلاف قانون عمل کرده است، چنین کسی چگونه می تواند به فکر مردم باشد.

صندوق توسعه ملی، نهادی است که با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی تشکیل شده است.
منبع: الف