کد خبر: ۱۳۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۴

شکایت مردم از تعمیرگاه های غیرمجاز فرحزاد/ تعزیرات و سازمان صنعت و معدن رسیدگی می کنند

یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم از دست تعمیرگاه های غیرمجاز محدوده فرحزاد واقع در شمال تهران گلایه کرده و نوشته این تعمیرگاه ها، فقط از مردم پول می گیرند و کار خاصی صورت نمی دهند.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم از دست تعمیرگاه های غیرمجاز محدوده فرحزاد واقع در شمال تهران گلایه کرده و نوشته این تعمیرگاه ها، فقط از مردم پول می گیرند و کار خاصی صورت نمی دهند.

به گزارش تیک، گلایه مردم از واحدهای صنفی بدون مجوز افزایش محسوسی در سرویس مشکلات مردم پیدا کرده است. درباره تعمیرگاه های خودرو که باعث آلودگی محیط زیست و همچنین نارضایتی مشتریان و مالکان خودرو می شوند نیز مخاطبان زیادی کامنت گذاشته اند.
محسن یکی از این مخاطبان است که درباره مشکل خود و شهروندان با تعمیرگاه های محدوده دره فرحزاد نوشته است: با توجه به افزایش بی رویه تعمیرگاهای خودرو در یادگار امام خیابان فرحزادی بدون جواز و مهارت و تخصص و تقلب در تعویض قطعات وگرفتن پول ان ایا هیچ مرجعی ویا اتحادیه ای مسئول کنترل و نظارت انها نباید وجود داشته باشد و همیشه مالکان خودرو ها متضرر بشوند؟

سازمان تعزیرات و سازمان صنعت و معدن شکایات را رسیدگی می کنند
طبق قانون باید همه واحدهای صنفی، دارای پروانه کسب با تاریخ مجاز باشند. صدور پروانه کسب تابع قانون نظام صنفی است و نرخنامه های صادره از اصناف نیز برای واحدهای صنفی و کسبی لازم الاجراست. در صورتی که هر واحد کسب و کار فاقد پروانه کسب مجاز باشد، علاوه بر صنف مربوطه، سازمانهایی مانند تعزیرات و اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی نیز به عنوان نهادهای نظارتی و حکومتی اقدامات قانونی لازم را انجام می دهند. اطلاع رسانی و شکایت درباره عدم داشتن پروانه کسب یا اخذ وجوه خارج از تعرفه یا خدمات غیرقابل قبول و بی کیفیت به سازمان تعزیرات از طریق سامانه دریافت شکایت سایت سازمان تعزیرات از این نشانی صورت می گیرد:
http://www.tehtazirat.ir/index.php/form

همچنین سازمان تعزیرات گزارش تخلفات مردمی را از طریق سامانه 30009651 دریافت می کند. همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از طریق سامانه 124 گزارش تخلفات را از شهروندان دریافت می کند. با وجود این کانالهای ارتباطی، بهتر است شهروندان از واحدهایی خدمات و کالاهای مورد نیاز خود را دریافت کنند که دارای مجوز و پروانه کسب معتبر باشند تا در صورت نیاز، پیگیری درست و قابل قبولی انجام پذیرد.