کد خبر: ۱۳۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۰

اسباب بازی کودکانتان را علمی انتخاب کنید

بازی، زندگی کودک و وسیله ای است که با استفاده از آن جهانی را که در آن زندگی می کند می شناسد. تنها با استفاده از بازی کردن است که کودک به طور انفرادی خلاقیت به خرج می دهد و کل شخصیتش را به فعل در می آورد و تنها در ضمن خلاقیت است که فرد خود را کشف می کند. این اتفاق تنها در ضمن بازی کردن روی می دهد.

بازی دان یک فروشگاه اینترنتی تخصصی اسباب بازی است که تحت نظر متخصصین برای اولین بار در ایران با نگاه و رویکردی علمی به اسباب بازی و نیاز های رشدی کودک ایرانی می پردازد و در نظر دارد تا نه تنها به والدین در زمینه بازی و اسباب بازی مشاوره ارائه کند بلکه قیمت تمام شده  اسباب بازی برای خانواده ایرانی را نیز به حداقل برساند.

به گزارش تیک به نقل زا روابط عمومی بازی دان، کارشناسان مجرب روانشناسی و سلامت کودک بازی دان در بخش بازی و یادگیری و مجله کودک این وب سایت خدمات مشاوره ای خوبی در بعد نیازهای جسمی و روحی کودکان ایرانی در هر گروه سنی ارائه می کنند و به تناسب، انواع بازی ها و اسباب بازی های مناسب برای تقویت رشد بچه ها را پیشنهاد می کنند.

این مجموعه از سال 1390 پا به عرصه کسب و کار اسباب بازی نهاده است و طی 5 سال فعالیت خود گام های بلندی در این حوزه برداشته است و هم اکنون به یک مجموعه نام آشنا برای خانواده ها و کودکان ایرانی تبدیل شده است  بازی اهمیتی حیاتی دارد، با استفاده از آن است که افراد یاد می گیرند (در ارتباط با انواع قوانین تجربی: فیزیک، ریاضی و... همچون جاذبه زمین، نیروی عمل و عکس العمل، حجم و... .) اما سوال اینجاست که کودکان امروز تا چه میزان بازی هایی انجام می دهند که منجر به چنین دستاوردهایی برایشان شود؟ استفاده  بی رویه از بازی های رایانه ای در تبلت، گوشی همراه و لپ تاپ ها و گذراندن تمام زمان بازی کودک با این وسایل چه فرصت های یادگیری را از کودکان ربوده است؟ بازی با اشیا و وسایل و اسباب بازی ها برای کودک برابر با ایجاد فرصت های طلایی یادگیری، تجربه کردن و شادابی و نشاط است.

یکی از اهداف بازی دان فرهنگ سازی در جامعه جهت بازگشت به اسباب بازی ها و کمرنگ کردن بازی های غیر مفید رایانه ای در کودکان است. بازی دان در بخش مجله  کودک به این دغدغه رسیدگی  و تلاش می کند تا با آگاه ساری خانواده ها در مورد انواع مسائل مربوط به کودکان و به خصوص اهمیت بازی به این مهم رسیدگی کند. مسئله مهم دیگر انتخاب اسباب بازی است. انتخاب اسباب بازي مناسب براي يک کودک اگر از انتخاب يک کتاب مناسب براي يک نوجوان يا يک جوان با اهميت تر نباشد، کم اهميت تر نيست.

بازی دان در بخش بازی و یادگیری سایت خود بر اساس نظریات علمی و پژوهش های معتبر و با نظر متخصصان تیم علمی و پژوهشی خود برای سنین مختلف و بر اساس نیاز های رشدی، اسباب بازی های متناسب معرفی می کند تا با این مشاوره آنلاین خانواده  ایرانی که قصد خرید اسباب بازی برای کودک خود دارد را یاری دهد.در بخش بازی و یادگیری نیاز های رشدی کودک در همه سنین بررسی  و تلاش می شود تا خانواده علاوه بر دریافت دیدگاهی علمی در مورد مرحله رشدی کودک خود، بتواند اسباب بازی متناسب را خریداری کند و تاثیری مثبت بر روند رشد کودک خود داشته باشد.

مسأله مهم این است که بازی و اسباب بازی ها باید متناسب با ویژگی های سنی، رشد جسمی و روانی کودک باشد تا اثرات مفید و سازنده را داشته باشد وگرنه بعضی مواقع ممکن است اسباب بازی به دلیل عدم تناسب با ویژگی های سنی و رشدی کودک، او را دچار شکست های متعدد و در نهایت، احساس حقارت کند که در این صورت، آن اسباب بازی برای کودک مضر است. تیم روانشناسی و پژوهشی بازی دان در کنار تیم فنی آن با ارسال با کیفیت کالا و عرضه محصولات با تنوع قابل قبول و با تضمین سلامت کالا و تحویل درب منزل تلاش می کند، مجموعه ای را تشکیل دهد که برای رشد همه جانبه ی کودکان ایران زمین موثر واقع شود.

*اخباررسمی