کد خبر: ۱۳۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۸۳

مدیران بانکی در غرب چقدر حقوق و مزایا می گیرند؟

مدیرعامل اجرایی شرکت خدمات مالی و بانکداری سیتی گروپ در سال 2015 میلادی پاداش نقدی به مبلغ 6 میلیون دلار دریافت کرده است.
شاید کمتر کسی فکر میکرد که رئیس بانکی که نامش با کارگران گره خورده، در میان فیش های دریافتی های نجومی باشد، «علی صدقی» از کار برکنار و بخشی از دریافتی های وی به خزانه بازگشت تا جنجال فیش های حقوقی همچنان با همه حواشی خود ادامه پیدا کند.

به گزارش تیک، این روزها همه فیش های حقوقی خود را منتشر می کنند، از محیط بانی با 20 سال سابقه کار و دریافتی ماهانه 950 هزار تومانی و فرهنگیان و بازنشستگان تا استاندار تهران که در پاسخ به شایعاتی درباره دریافتی چندصدمیلیونی، فیش حقوقی 17 میلیونی خود را رو کرد!

این فیش های حقوقی در پاسخ به دریافت های چند صد میلیون مقامات حال و سابق دولتی و بانکی و ... منتشر می شوند که همگی از بالاترین تسهیلات بانکی با کمترین سود بهره برده اند.

تب و تابِ فیش های حقوقی نجومی همچنان ادامه دارد. افشای فیش حقوقی علی صدقی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران با دریافتی ماهانه 240 میلیون تومان حواشی پررنگتری نسبت به سایر فیش های حقوقی داشت؛ اگرچه صدقی با حکم ربیعی از سمتش برکنار و مبلغ 240 میلیون نیز به خزانه دولت بازگشت اما سوالات و نقاط مبهمی بسیاری در این پرونده همچنان وجود دارد.

از سوی دیگر، اسحاق جهانگیری در تازه ترین واکنش دولت به این افشاگری تاکید کرد که با تمامی افرادی که حقوق های نجومی دریافت کرده اند برخورد می شود.

به همین بهانه، در ادامه این گزارش نگاهی داریم به دریافتی و پاداش مدیران ارشد بانک های بزرگ جهان با دریافتی هایی به مراتب بیشتر و نجومی تر؛ حلقه گمشده‌ی دریافتی های نجومی در ایران اما شفافیت است، بی شک کسی انتظار ندارد دریافتی یک رئیس یانک، یک وزیر یا یک رئیس جمهور با یک شهروند عادی یکسان باشد اما عدم شفافیت در این پرداختی ها شکاف بزرگی را میان جامعه و مسئولان ارشد در کشور ایجاد کرده است.

سیتی گروپ

مایکل کوربات، مدیرعامل اجرایی شرکت خدمات مالی و بانکداری سیتی گروپ است که از سال 2012 تاکنون از سوی هیئت مدیریه سیتی گروپ در این سمت حضور دارد.

کوربات در سال 2015 مجموعا 16 میلیون و 500 هزار دلار حقوق و مزایا دریافت کرده است. 4 و نیم میلیون از این مبلغ، به عنوان بخشی از سهام معوق بوده است که در این سال به کوربات پرداخت شده است.

وی همچنین مبلغ پاداش نقدی به ارزش 6 میلیون دلار در سال گذشته میلادی دریافت کرده است.

دویچه بانک آلمان

آنوشو جین، مدیر عامل سابق بانک دویچه آلمان در سال 2015 حقوقی به مبلغ3.2 میلیون دلار دریافت کرده است. وی در این سال پاداشی به مبلغ 5 میلیون و 17 هزار یورو نیز دریافت کرده است.

مورگان استنلی آمریکا

جیمز گورمن، مدیرعامل اجرایی شرک خدمات مالی مورگان استنلی امریکا است که در سال 2015 حقوق پایه 1 و نیم میلیون و 4.6 میلیون سود سهام مجموعا 21 میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است.

اچ اس بی سی انگلیس

استاورت گالیور، مدیرعامل بانک اچ اس بی سی انگلیس در سال 2015 حقوقی به مبلغ 3 میلیون و 6 هزار دلار دریافت کرده است وی در این سال 662 هزار دلار نیز پاداش نیز دریافت کرده است.

گلدمن ساکس آمریکا

لیود بنک فین، مدیرعامل اجرایی گلدمن ساکس در سال 2007 مجموعا 53 میلیون و 965 هزار و 418 دلار دریافت کرده است، حقوق پایه وی ماهانه 600 هزار دلار ، پاداش نقدی به ارزش 26 میلیون و 985 هزار و 474 دلار کل دریافتی وی در سال 2007 را تشکیل می دهد.

سود سهامی به ارزش 15 میلیون و 542 هزار و پاداش به ارزش 10 میلیون و 453 هزار و 31 دلار بوده است. وی در سال 2014 حقوقی 24 میلیونی و در سال 2015 حقوقی به مبلغ 23 میلیون دریافت کرده است.

جی پی مورگان آمریکا

جیم دیمون، مدیر عامل اجرایی موسسه مالی جی پی مورگان است که در سال 2015 در مجموع 27 میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرده است، از این مبلغ 20 میلیون و 500 هزار دلار به عنوان سود سهام، 5 میلیون پاداش نقدی و 1 و نیم میلیون نیز حقوق دریافت کرده است.