کد خبر: ۱۳۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۰

زمانی که پاس قرمز می پوشید

پاسی‌ها در سال 1343 از مجموعه مدیریتی شهربانی تهران (پلیس شهری) منفک شده و باشگاهی مستقل را ساختند، آنها همه فوتبالیست‌های پلیس را مجبور به حضور در این تیم کردند.
در این بین بیشترین لطمه به تاج خورد که مجبور شد محمد رنجبر، حسن حبیبی  ، مهاجرانی و اصغر شرفی را به پاس بدهد.

به گزارش تیک، اما پاسی‌ها در روزهایی که شاهین سفید می‌پوشید و تاج آبی و دارایی فیروزه‌ای، رنگ پیراهنش را قرمز انتخاب کرد و بعد ها هم که پرسپولیس تشکیل شد آنها خودشان را مالک این رنگ می‌دانستند.

حتی در سال 49 پرسپولیسی‌های برگشته از پیکان اعلام کردند از این به بعد سفید می‌پوشند، با این حال علی عبده برای آن که بین پرسپولیس و شاهین منحل شده نزدیکی تاریخی وجود ندارد قرمز را برای پرسپولیس برگرداند، با این حال هم پرسپولیسی‌ها قرمز بودند هم پاس ولی رفته‌رفته رنگ قرمز برای پرسپولیس تبدیل به شناسنامه شد و پاسی ها از سال 60 به بعد هیچ گاه به سمت این رنگ نرفتند. در تاریخ این باشگاه خیلی‌ها پیراهن قرمز پاس را پوشیدند از جمله ستارگان حاضر در این عکس، رضا قفلساز گلر تیم و مهدی مناجاتی، مجید حلوایی، حسین کازرانی، اصغر شرفی، پرویز میرزا حسن (قاسمی)، محمد صادقی که تنها بازیکن غیر کادری و غیر نظامی پاس بود و مالکیان و... چند نفر دیگر!

به گزارش ورزش سه، پاس با این تیم پر قدرت  در سال 52 رفته رفته مالک مطلق فوتبال شد و با جوان‌تر هایی مثل عربشاهی، حسین فرکی، حقیقیان، دینورزاده، فرامرز عزتی، بهروز صحابه و... لیگ 55 و 56 را برده و قدرت در فوتبال ایران را از انحصار 2 تیم پرسپولیس و استقلال خارج کردند.