کد خبر: ۱۳۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۰۳

کلینتون 51 ترامپ 39

نتایج دو نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون دموکرات با اختلافی چشمگیر از دونالد ترامپ جمهوری‌خواه پیشی گرفته و حتی در یکی از نظرسنجی‌های ملی میزان پیشتازی‌اش دو رقمی ذکر شده است.
نظرسنجی جدید روزنامه واشنگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز پیشتازی هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا را 12 درصد عنوان کرده‌اند و کلینتون دموکرات با 51 درصد رای در مقابل 39 درصد رای از دونالد ترامپ جلو افتاده است. دقیقا نظرسنجی مشابهی هم ماه گذشته انجام شده بود.   

به گزارش تیک، از هر سه آمریکایی شرکت‌کننده، دو تن گفته‌اند که ترامپ برای رهبری کشورشان مناسب نیست و آنها نگران حضور او در پست ریاست جمهوری هستند. آنها همچنین از سخنان ترامپ جنجالی درباره زنان، مسلمان و حملات مکرر به یک قاضی فدرال ناراحت‌اند.

نظرسنجی دوم متعلق به روزنامه وال استریت ژورنال و ان‌بی‌سی نیوز نشان دهنده رقابت نزدیکتری میان این نامزدهاست. براساس آن، کلینتون پنج درصد نسبت به ترامپ جلوتر است. با این حال اگر یک نامزد سوم وارد رقابت‌ها شود، پیشتازی کلینتون از میان می‌رود.

بررسی 1000 تن از رای‌دهندگان ثبت شده نشان می‌دهد که کلینتون با 46 درصد در مقابل 41 درصد ترامپ در انتخابات نوامبر پیشتاز است اما زمانی که گری جانسون، نامزد لیبرترین و جیل استین، نامزد حزب سبز وارد رقابت‌های می‌شوند، پیشتازی کلینتون به یک درصد کاهش می‌یابد.

گرچه کلینتون پیشتاز است اما کاهش محبوبیت ترامپ از ماه مه تنها دو درصد بوده است. این نظرسنجی بین 19 تا 23 ژوئن انجام شد.
منبع: ایسنا