کد خبر: ۱۳۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۳۱

ایتالیا 2 - 0 اسپانیا / حالا نمایش آتزوری فقط در عشق و تعصب خلاصه نمی شود! + عکس

تیم ملی ایتالیا به جمع 8 تیم نهایی یورو 2016 رسید.
تیم ملی ایتالیا به جمع 8 تیم نهایی یورو 2016 رسید.

به گزارش تیک به نقل از  خبرآنلاین؛ بدون شک بازی این دو تیم حساس ترین بازی یورو 2016 بود. اینکه ایتالیا و اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هم بروند و یکی از آنها با جام خیلی زود خداحافظی کند، اصلا برای علاقه مندان فوتبال خوشایند نبود. اما در این دوره جدول طوری چیده شد که همه تیم های بزرگ یک طرف آن قرار دارند. این بازی تکرار فینال سال 2012 یورو بود و ایتالیایی ها خیلی دوست داشتند که باخت 4-0 در آن بازی را با حذف کردند اسپانیا در این مرحله جبرا کنند.

بازی بر خلاف انتظار همه آغاز شد. ایتالیا کاملا هجومی ظاهر شد و در همان 20 دقیقه ابتدایی چند موقعیت خوب گلزنی را هم روی دروازه اسپانیا ایجاد کرد. در حالیکه 33 دقیقه از بازی گذشته بود، ایتالیا صاحب یک ضربه کاشته پشت محوطه اسپانیا شد. ادر که در این تورنمنت برای تیمش خیلی خوب کار کرده، پشت توپ قرار گرفت و با یک شوت محکم داوید دخیا را به اشتباه انداخت. دفع ناقص دخیا باعث شد که کیه لینی در برگشت دروازه اسپانیا را باز کند. بعد از این گل دفاع منسجم ایتالیا شکل گرفت و دیگر اجازه حمله به ماتادور ها داده نشد. ویسنته دل بوسکه هر چه در توان داشت به بازی آورد اما باز هم مهاجمانش موفق به باز کردن دروازه آتزوری نشدند. از معدود دفعاتی بود که اسپانیایی ها رو به شوت های از راه دور آوردند که البته با وجود بوفون، از این راه هم به نتیجه ای نرسیدند. در آخرین لحظات بازی بود که جرارد پیکه در دو قدمی دروازه می توانست شادی و خوشحالی را بین مردم کشورش بفرستد. اما در عین ناباوری توپ را به بوفون کوبید تا روی ضد حمله همان توپ، پله برای بار دوم دروازه اسپانیا را باز کند. در نهایت تلاش دو تیم در 90 دقیقه با همان نتیجه 2-0 به سود ایتالیا به پایان رسید تا بعد از حذف از دور گروهی جام جهانی 2014، روند ناکامی های اسپانیا در تورنمنت های بزرگ ادامه داشته باشد.

ایتالیا در این جام باورنکردنی ظاهر شد. در حالیکه هیچکس انتظار چنین نمایشی از شاگردان کونته نداشت، آنها به جمع 8 تیم رسیدند و در مرحله یک چهارم باید مقابل حریف سخت تری به نام آلمان قرار بگیرند.