کد خبر: ۱۳۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۹۶

سرقت دختر جوان از خانه صاحبکار برای تامین هزینه ازدواج

پنجم اردیبهشت امسال مردی با مراجعه به کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا به مأموران گفت که خدمتکار خانه‌اش به همراه دو مرد جوان قسمتی از اموال او را به ارزش تقریبی ۲۰ میلیون تومان به سرقت برده‌اند.
پنجم اردیبهشت امسال مردی با مراجعه به کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا به مأموران گفت که خدمتکار خانه‌اش به همراه دو مرد جوان قسمتی از اموال او را به ارزش تقریبی ۲۰ میلیون تومان به سرقت برده‌اند.

به گزارش تیک به نقل از ایران، مرد مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به کارآگاهان گفت: از حدود دو سال پیش، زن جوانی به نام نگار به عنوان خدمتکار در خانه‌ام مشغول به کار شد و طی این مدت هیچ مشکلی  نداشتیم و همین موضوع باعث اعتماد کامل من و اعضای خانواده‌‌ام به او شده بود. روز حادثه داخل اتاق مشغول کار بودم که نگار  یک لیوان آبمیوه برایم آورد.
به محض نوشیدن آبمیوه، دچار سردرد شدید و سرگیجه شدم و در همین زمان دو مرد جوان وارد خانه شدند و پس از بستن دست و پایم، اموالی از جمله پول نقد، اوراق بهادار و اشیای گرانبها را به ارزش تقریبی ۲۰ میلیون تومان به سرقت بردند و از خانه‌ام فرار کردند.
پس از طرح شکایت این صاحبخانه کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل سکونت نگار۲۵ ساله در منطقه خزانه شدند و با مراجعه به این محل پی بردند که نگار پس از سرقت متواری شده است. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که نگار  از چندی پیش با جوانی به نام علی آشنا شده و قصد دارد با او ازدواج کند.
با شناسایی علی ۳۲ ساله، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند وی نیز در سرقت حضور داشت. بلافاصله محل کارش در محدوده بزرگراه شهید حقانی که در آنجا به عنوان پیک موتوری فعالیت می‌کرد شناسایی شد و ۲۱ اردیبهشت دستگیرش کردند. کارآگاهان در بازرسی از خانه علی در منطقه خزانه تمامی اموال مسروقه را کشف کردند.
علی اعتراف کرد با مشارکت یکی از دوستانش به نام احسان (۳۶ ساله) دست به این سرقت زده است که احسان نیز در محدوده میدان امام حسین(ع) دستگیر شد.
سرانجام نگار نیز به عنوان طراح اصلی سرقت، ۲۷ اردیبهشت ماه دستگیر شد و به پایگاه دوم پلیس آگاهی انتقال یافت.
نگار به عنوان سردسته گروه و طراح اصلی سرقت، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از حدود دو سال پیش به عنوان خدمتکار در خانه‌ای مشغول به کار شدم و طی این مدت اطلاعات دقیق و کاملی درخصوص میزان درآمدش، محل نگهداری طلا و جواهرات و پول نقد داخل خانه پیدا کردم تا اینکه چندی پیش، در حالی که برای صرف غذا به رستورانی در محدوده بزرگراه حقانی رفته بودم، با علی آشنا شدم و کار به ازدواج رسید اما برای مخارج عروسی و تأمین هزینه های زندگی پولی نداشتیم به همین خاطر پیشنهاد سرقت از این خانه را مطرح کردم و  تصور می کردم  که پول زیادی از سرقت به دست خواهیم آورد اما در زمان انجام سرقت متوجه شدیم فقط چند میلیون تومان بیشتر در خانه وجود ندارد که با سرقت این مبلغ و مقداری اوراق بهادار و طلا و جواهر ناچیزی از محل فرار کردیم.  
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با کشف  اموال به سرقت رفته و اعتراف صریح متهمان این سه نفر با قرار صادره روانه زندان شدند.