کد خبر: ۱۳۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۰۶

آیا اصلاح‌طلبان از روحانی عبور می‌کنند؟

به نظر می‌رسد از شرایط ایجاد شده راضی هستند و اعتقاد دارند حسن روحانی برای آنها خیرالموجودین است و در حال حاضر جریان چپ ایران فردی بهتر از او ندارد.
آینده حسن روحانی در ریاست جمهوری این روزها بحث مهم کشور است. حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم برای رسیدن به دولت دوازدهم احتیاج به یک سبد رای قدرتمند دارد. او هم اکنون از رای اصلاح‌طلبان به خودش مطمئن است و می‌داند که آنها گزینه‌ای جز او ندارند.

به گزارش تیک، روحانی بر این باور است که با تدبیر او و البته تلاش‌های خود اصلاح طلبان، آنها بعد از دوران سخت بعد از انتخابات ریاست جمهوری 88 و حوادث بعد از آن، به قدرت برگشته‌اند و این را باید مدیون روحانی باشند.

اصلاح طلبان هم به نظر می‌رسد از شرایط ایجاد شده راضی هستند و اعتقاد دارند حسن روحانی برای آنها خیرالموجودین است و در حال حاضر جریان چپ ایران فردی بهتر از او ندارد.

در همین ارتباط محمد رضا خاتمی، نایب رئیس مجلس ششم و برادر رئیس دولت اصلاحات بر این باور است که :« در نشست و برخاست هایی که با نحله های مختلف اصلاحات دارم می بینم همه این افراد از شخص آقای روحانی رضایت دارند و معقتدند ایشان حتی فراتر از حد انتظار ظاهر شده است. البته ما انتقاداتی به برخی عملکردهای دولت یازدهم داریم ولی نامزدمان برای انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری شخص آقای روحانی است.»

موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در مورد روحانی و حمایت از او در سال آینده می‌گوید:« اصلاح طلبان آقای روحانی را در کنار خود تعریف کرده اند. تردیدی هم در حمایت از ایشان برای تحقق خواسته ها و مطالبات مردم ندارند»

کمال الدین پیرموذن نماینده سابق مجلس و از فعالان اصلاح طلب بر این باور است که :« تمام هم و غم اصلاح‌طلبان در این مقطع حمایت کامل از روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 است و تمام انرژی خود را صرف دفع تخریب‌های جریان خاص تندرو گذاشته‌اند.»

در این میان برخی از نیروهای اصلاح طلب بر این باور هستند که با توجه به رایی که مردم تهران و برخی دیگر از شهرها از جمله شیراز در جریان انتخابات مجلس دهم دادند می‌توانند نامزدی کاملا اصلاح طلب را در برابر روحانی علم کنند و او با شکست روحانی و نامزد احتمالی اصول گرایان به نهاد ریاست جمهوری برود.

این جریان که بیشتر آنها را به عنوان طیف تندرو اصلاحات می‌شناسند، روحانی را یک اصلاح طلب نمی‌دانند و معتقدند که حالا وقت آن رسیده است کسی مثل عارف یا امثال عارف به قدرت برسند. روحانی مسیر را باز کرد و حالا و قت آن است که خودمان به نهاد ریاست جمهوری برویم و قدرت را به دست بگیریم.

این افراد در جریان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خاتمی، نیز بحث عبور از او را مطرح کردند و گفتند باید به گزینه‌هایی برسیم که بتوانند اصلاحات را پیش ببرند. آنها در آن سال‌ها اعتقاد داشتند که خاتمی توانسته است اصلاحات را به خوبی هدایت و رهبری کند و احتیاح به فرد تازه نفس تری است.

در نهایت اما باید گفت که به نظر می‌رسد نظر اکثریت جریان اصلاحات به ویژه رهبران آن این است که روحانی نامزد نهایی این جریان برای انتخابات سال 96 است و فعلا جریان چپ فردی بهتر از او برای فرستادن به قوه مجریه ندارند.