کد خبر: ۱۳۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۲

پیگیری قضایی نشر اکاذیب مرگ دانشجوی دانشگاه کاشان

دانشگاه کاشان در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به انتشار برخی مطالب خلاف واقع در مورد درگذشت دانشجوی دکترای شیمی این دانشگاه، پیگیری قضایی در برابر نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را برای خود محفوظ می­دارد.
دانشگاه کاشان در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به انتشار برخی مطالب خلاف واقع در مورد درگذشت دانشجوی دکترای شیمی این دانشگاه، پیگیری قضایی در برابر نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را برای خود محفوظ می­دارد.

به گزارش تیک به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان در بیانیه ای که روز شنبه منتشر کرد، افزود: فقدان دانشجوی دکترای شیمی دانشگاه کاشان مرحوم ایوب آقایی موجب تالم و تاسف عمیق جامعه علمی و دانشگاهی بخصوص دوستان، همکلاسی ها و استادان آن مرحوم شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: دانشگاه کاشان ضمن عرض تسلیت این ضایعه به خانواده آن مرحوم و ابراز همدردی عمیق و صمیمانه و آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان به اطلاع می­رساند که آن مرحوم براساس معرفی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجوی بورسیه مقطع دکترای شیمی تجزیه بوده و کلیه هزینه­های تحصیل وی توسط وزارت علوم پرداخت شده بود و در رابطه با بورسیه خود با مشکلی روبرو نبوده و نامبرده بدون هیچ مانعی به تحصیل خود ادامه داده است.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: بنابراین دانشگاه کاشان با توجه به انتشار برخی مطالب خلاف واقع پیگیری قضایی در برابر نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را برای خود محفوظ می­دارد.

ایوب آقایی اهل ایلام دانشجوی دکترای شیمی دانشگاه کاشان عصر روز پنجشنبه سوم تیرماه سال جاری در خوابگاه دانشجویی فوت کرد.

پس از فوت این دانشجو، فضاهای مجازی طی روزهای اخیر مطالبی را به نقل از مسئول دانشجویان بورسیه مبنی بر این که مرحوم ایوب آقایی دانشجوی نخبه دانشگاه کاشان برای جایابی در مساله بورسیه خود تلاش می کرده و متاسفانه به نتیجه نرسیده است، نشر دادند.

همچنین فضاهای مجازی اظهار نظر یک عضو جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان را در باره خودکشی ایوب آقایی دانشجوی دکتری شیمی دانشگاه کاشان منتشر کردند که اظهار کرده بود: مرحوم آقایی دقایقی قبل از خودکشی که توسط سم سیانور انجام شده با خانواده خود تماس گرفته و علل این تصمیم را برای ایشان بازگو کرده است.

براساس این اظهار نظر 'بعد از تماس تلفنی دکتر آقایی، خانواده ایشان احتمالا دوستان و مسئولان دانشگاه را در جریان گذاشته اند اما به دلیل اثربخشی سریع سم سیانور دکتر آقایی مرحوم شده بود؛ آقایی قبلا هم چندین بار در جمع دوستان خود گفته بود بدلیل افزایش مشکلات روحی و روانی و همچنین مالی ناشی از لغو بورسیه توسط وزارت علوم تصمیم به این عمل دارد.'