کد خبر: ۱۳۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۵۶

دو بازیگر معروف به دنبال «آگاتا کریستی»

دو بازیگر معروف هالیوودی برای بازی در نقش «آگاتا کریستی»، نویسنده معروف رمان‌های جنایی مقابل دوربین خواهند رفت.
دو بازیگر معروف هالیوودی برای بازی در نقش «آگاتا کریستی»، نویسنده معروف رمان‌های جنایی مقابل دوربین خواهند رفت.

به گزارش تیک، «آلیسیا ویکاندر»، بازیگر سوئدی که امسال برای بازی در فیلم «دختر دانمارکی» موفق به کسب جایزه اسکار شد و «اما استونز» که بیشتر برای بازی در مجموعه فیلم‌های «مرد عنکبوتی» به شهرت رسیده است، در دو پروژه جداگانه و رقیب در هالیوود برای بازی در نقش «آگاتا کریستی»، نویسنده برجسته آثار جنایی در نظر گرفته شده‌اند.

دو بازیگر معروف هالیوود به دنبال نقش

 بنابر اعلام هالیوود ریپورتر، «ویکاندر» از سوی کمپانی سونی برای بازی در نقش این نویسنده انگلیسی در سال‌های ابتدایی شهرتش و به عنوان یک طرفدار حقوق زنان بازی می‌کند که نسبت به انتظارات از زنان در نقش‌های سنتی همسر و مادر ناخشنود بود.

 از سویی دیگر، «اما استون» از سوی کمپانی پارامونت برای بازی در نقش این چهره ادبی در نظر گرفته شده است که قرار است در آن ماجرای 11 روز ناپدید شدن «آگاتا کریستی» در سال 1926 به تصویر کشیده شود، موضوعی که پیش از این در فیلم «آگاتا» ساخته «مایکل آپتد» محصول 1979 به آن پرداخته شد.

اخیرا برخی دیگر از فیلمسازان نیز مجددا نسبت به ساخت فیلم‌های اقتباسی بر اساس داستان‌های «آگاتا کریستی» ابراز علاقه کردند و قرار است نسخه جدیدی از فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر به شرق» به کارگردانی «کنت برانا» و بازی «آنجلینا جولی» در نقش اصلی از تابستان مقابل دوربین برود و در سال 2017 نیز اکران شود.

در کریسمس امسال نیز نسخه جدید از رمان جنایی و معمایی «سپس هیچ‌کدام باقی‌نمانند» نیز در قالب یک مینی سریال از شبکه بی‌بی‌سی پخش شد و قرار است فیلم بلند جدیدی نیز بر اساس این رمان به کارگردانی «مورتن تیلدوم» ساخته شود.

 هم‌اکنون 64 درصد از سهام ساخت هر گونه اقتباس از آثار «کریستی» در اختیار کمپانی «Acron Media» است و 36 درصد دیگر آن نیز در اختیار خانواده این نویسنده مطرح ادبی است.

«آگاتا کریستی»، نویسنده 66 رمان کارآگاهی و 14 مجموعه داستان کوتاه بود که بین سال‌های 1920 تا 1976 به نگارش درآمده‌اند. مجموعه آثار «کریستی» تاکنون بیش از چهار میلیون نسخه در سطح جهان فروش داشته‌ است. همچنین سریال‌ها و تله‌فیلم‌های بسیاری براساس داستان‌های پلیسی جذاب او ساخته شده و به نمایش درآمده‌اند.

او از نویسندگان برجسته‌ ادبیات جنایی انگلیس بود که خلق حدود 80 رمان‌ پلیسی و شخصیت‌های کارآگاهی نام‌آشنایی چون «هرکول پوآرو» و «خانم مارپل» موجب شد تا لقب «ملکه‌ جنایت» را بگیرد. کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز «کریستی» را نویسنده‌ پرفروش‌ترین کتاب‌های جنایی در طول دوران و دومین نویسنده‌ پرفروش تاریخ ادبیات جهان دانسته است که آثارش در میان تمامی ژانرها، پرفروش‌ترین بوده‌اند. «آگاتا کریستی» در 12 ژانویه‌ سال 1967 در سن 85 سالگی درگذشت