کد خبر: ۱۳۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۶

وزارت خارجه آمریکا به شهروندان خود برای سفربه ترکیه هشدار داده بود

وزارت خارجه آمریکا یک روز قبل از انفجار فرودگاه آتاترک استانبول به شهروندان خود که قصد سفر به ترکیه را داشتند، هشدار داده بود.
وزارت خارجه آمریکا یک روز قبل از انفجار فرودگاه آتاترک استانبول به شهروندان خود که قصد سفر به ترکیه را داشتند، هشدار داده بود.

به گزارش تیک به نقل از  ایرنا در بیانیه ای که در سایت اینترنتی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه (7 تیر 1395)منتشر شده است، این کشور از شهروندان خود خواسته بود که از سفر به ترکیه خودداری کنند و تاریخ سفر خود را به بعد از 29 مارس 2016 موکول کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که گردشگران آمریکایی به دلیل خطر افراطی گری در اروپا از تردد در مکان های عمومی از جمله، ورزشگاه ها، سالن های تئاتر، بازارهای آزاد، خدمات حمل و نقل هوایی، سیستم های حمل و نقل تا حد ممکن خودداری کنند.

آمریکا همچنین از شهروندان خود خواسته که هوشیار باشند و تمام هشدارها را به طور جدی دنبال کنند.

وزارت خارجه آمریکا به شهروندان خود توصیه کرده که از سفر به استان های جنوب شرقی هاتای، کیلیس، غازی عینتاب، شانلی اورفا، شرناق، دیاربکر، وان، موش، ماردین، بتمن، بینگول، تونجلی، حکاری، بتلیس، و العزیگ و مناطقی که در مجاورت مرز ترکیه با سوریه قرار دارند، اجتناب کنند.
فرودگاه آتاترک استانبول سه شنبه شب با سه انفجار انتحاری مواجه شد که براساس اعلام مسوولان ترکیه، تاکنون 28 نفر دراین انفجارها کشته و 106 تن مجروح شده اند که حال شش تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.
فرودگاه آتاترک استانبول تا ساعت هشت روز چهارشنبه تعطیل اعلام شده است.