کد خبر: ۱۳۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۴

برخی از کسبه برای فروش اجناس خود دستفروش اجیر می‌کنند

فرماندار فردیس با بیان اینکه برخی از دستفروشان در فردیس توسط مغازه‌داران اجیر می‌شوند تا اجناس آنان را به فروش برسانند، گفت: ساماندهی دستفروشانی که از این راه امرار معاش می‌کنند در دستور کار قرار دارد.
علی قنبرزمانی به موضوع قاچاق اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بحث اطلاع‌رسانی عمومی را در مورد این موضوع در دستور کار قرار دهند.

به گزارش تیک، وی افزود: قاچاق کالا به کشور ضربه بزرگی وارد می‌کند؛ از همین رو آگاهی بخشی به جامعه برای خودداری از مصرف کالای قاچاق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

قنبرزمانی اضافه کرد: در صورتی که امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم برای خودداری از مصرف کالای قاچاق و استفاده از کالای داخلی به خوبی انجام شود؛ رونق اقتصادی و اشتغال اثرات مثبتی را به خود خواهد دید.

فرماندار فردیس در ادامه به یکی از عوامل توزیع کالای قاچاق در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برخی از کسبه دستفروشانی را اجیر می‌کنند تا اجناس آنان را به فروش برسانند.

وی از برنامه شهرستان برای اصلاح این وضعیت گفت و خاطرنشان کرد: در مرحله اول شهرداری با همکاری مدیریت اتاق اصناف به شناسایی و شناسنامه‌دار کردن دستفروشانی خواهند پرداخت که از این راه امرار معاش می‌کنند.

این مسئول در پایان یادآور شد: این کار در دست بررسی است و در نهایت مکان مناسبی برای استقرار این دستفروشان در نظر گرفته خواهد شد.
منبع: ایسنا