کد خبر: ۱۳۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۷۵

پخش بازی‌های یورو 2016 فقط از فرستنده زمینی

اختلال در پخش مسابقات فوتبال یورو 2016 طی روزهای گذشته و همچنین شکایت شبکه تلویزیونی قطری از تلویزیون ایران، به نظر صدا و سیما را مجبور کرد تا از طریق فرستنده زمینی، پخش مستقیم بازی‌های یورو 2016 را دنبال کند.
اختلال در پخش مسابقات فوتبال یورو 2016 طی روزهای گذشته و همچنین شکایت شبکه تلویزیونی قطری از تلویزیون ایران، به نظر صدا و سیما را مجبور کرد تا از طریق فرستنده زمینی، پخش مستقیم بازی‌های یورو 2016 را دنبال کند.

به گزارش تیک، مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا از پنجشنبه (10 تیرماه) با برگزاری دیدار پرتغال و لهستان که فقط از طریق فرستنده زمینی قابل دریافت است، از شبکه سه سیما پیگیری می‌شود.

با پایان مرحله گروهی و یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا، پخش مستقیم مرحله یک‌چهارم این رقابت‌ها از فردا (پنجشنبه) با پخش دیدار تیم‌های پرتغال و لهستان به روی آنتن خواهد رفت.

بر اساس این گزارش، از مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا، دیدار تیم‌های لهستان پرتغال از ساعت 23 و 30 دقیقه از طریق فرستنده زمینی و از شبکه سه سیما قابل دریافت خواهد بود.

جمعه 11 تیرماه دیدار تیم‌های ولز و بلژیک نیز از طریق فرستنده زمینی قابل دریافت خواهد بود. دیدار این بازی‌ به شکل زنده ساعت 23 و 30 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

همچنین از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا بازی آلمان و ایتالیا شنبه 12 تیر ماه ساعت 23 و 30 از شبکه سه سیما زنده پخش خواهد شد. دیدار این بازی نیز از طریق فرستنده زمینی قابل دریافت خواهد بود.

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه شبکه سه سیما دیدار بین تیم‌های فرانسه و ایسلند را گزارش می‌کند. بازی این دو تیم ساعت 23 و 30 فقط از شبکه سه سیما قابل دریافت است.

مرحله یک چهارم نهایی از روز پنج‌شنبه آغاز خواهد شد. به همین منظور شبکه سه سیما در قالب برنامه «جام پانزدهم» امشب (چهارشنبه) ساعت 22:15 برنامه‌ای را در راستای تحلیل رقابت‌های یورو 2016 تدارک دیده است.

ویژه برنامه «جام پانزدهم» با اجرای دو گزارشگر محمدرضا احمدی و رضا جاودانی و تهیه‌کنندگی حسین ذکایی به مناسبت رقابت‌های یورو 2016 پخش می‌شود.

شکایت شبکه قطری "بین اسپورت" از تلویزیون ایران به دلیل پخش بدون اجازه رقابت‌های یورو 2016 خبری بود که چند روز قبل در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و تاکنون پاسخی رسمی از سوی مسوولان صداوسیما به همراه نداشته است.

چندی پیش اختلال در پخش مسابقات فوتبال یورو 2016 در حالی از سوی هموطنان‌مان گزارش شد که در روزهای گذشته شبکه قطری Bein مدعی شد که شبکه‌های Mauretania TV موریتانی، شبکه سه ایران و شبکه‌های تلویزیونی تونس و الجزایر مسابقات یورور 2016 را بدون اجازه و خرید حق پخش خریداری می‌کنند. این شبکه تلویزیونی قطری شکایت‌نامه‌ای را علیه این شبکه‌ها به فیفا تحویل داده است.

انتشار این خبر در روزهای اخیر ادامه‌ی پخش مسابقات یورو 2016 را که به مراحل حساس‌تر رسیده، در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

شبکه BEIN قطر که امتیاز رسمی این رقابت‌ها را خریداری کرده، اخیرا پی برده که چند شبکه تلویزیونی دیگر به صورت مخفیانه این رقابت ها را پخش زنده می‌کنند که بلافاصله با واکنش آنها همراه شد. حال با شکایت مسئولان این شبکه قطری مبنی بر پخش بدون مجوز این رقابت‌ها در ماهواره ازسوی ایران، به نظر می‌رسد اتحادیه فوتبال اروپا به زودی جریمه مالی را برای دو شبکه تلویزیونی ایرانی در نظر بگیرد.