کد خبر: ۱۳۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۷۶

باسوادترین استان کشور کدام است؟

استاندار سمنان با اشاره به تعداد محدود افراد بی‌سواد در این استان خواستار تلاش مضاعف مسئولان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی و برپایی جشن آن در این استان شد.
محمدرضا خباز در جلسه شوراي پشتيباني سوادآموزي، كار معلمان نهضت سوادآموزي را كاري دشوار ولي ارزشمند ارزیابی كرد.

به گزارش تیک، وي افزود: معلمي در نهضت سواد آموزي كار با مشقت و دشواري است زيرا بايد معلم نهضت با دلسوزي و سختي و حداقل دستمزد به‌دنبال افراد بي‌سواد جهت سوادآموزي آنان باشد.

این مقام ارشد اجرایی بيماري از بيماري جهل و بي‌سوادي به عنوان بدترین بیماری‌ها نام برد و خاطرنشان كرد: همه بايد درصدد ريشه‌كني بيسوادي در جامعه باشيم.

به گزارش ایسنا، استاندار سمنان ضمن اظهار خرسندي از اينكه ۹۸ درصد از مردم استان سمنان با سواد هستند افزود: تلاش‌ها و زحمات دست‌‌‌اندركاران نهضت‌‌سوادآموزي در این استان قابل تقدير است ولي بايد تلاش و پيگيري بيشتري شود تا همین تعداد محدود بي‌سواد استان نیز شناسايي و باسواد شوند.


وی از دستگاه‌هاي اجرايي به ويژه صدا و سيما و رسانه‌ها خواست تا هر چه در توان دارند جهت ترويج فرهنگ سوادآموزي بكار ببرند تا انگيزه براي افراد بي‌سواد جهت كسب علم بیشتر شود.

خباز گفت: اميدواريم در آينده نه چندان دور فرد بي‌سوادي در استان وجود نداشته باشد و روزي برسد كه شاهد برپایی جشن ريشه‌كن كردن بيسوادي در استان سمنان باشیم.

مدير كل آموزش و پرورش استان سمنان نیز از این استان به عنوان باسوادترین استان کشور یاد کرد و گفت: آمارها حکایت از این دارد که همکاران ما در این بخش عملکرد بسیار درخشانی داشته‌اند.

محمدرضا جهان ضمن ارائه گزارش از عملكرد معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در حال حاضر ميزان باسوادي در استان سمنان 98.5 درصد است و این استان حائز رتبه نخست کشور در شاخص باسوادی است.