کد خبر: ۱۳۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۵

مسئولان از مشکلات سرمایه گذاران مدارس غیر دولتی هم سخن بگویند

هم زمان با شروع ثبت نام برای سال تحصیلی جدید مدارس بحث شهریه مدارس غیر دولتی موضوع روز برخی رسانه ها و خانواده ها قرار گرفته است موضوعی که به نظر می رسد یک طرفه و بدون در نظر گرفتن مشکلات و درد دل های موسسان و سرمایه گذاران مدارس غیر دولتی مطرح میشود.

هم زمان با شروع ثبت نام برای سال تحصیلی جدید مدارس بحث شهریه مدارس غیر دولتی موضوع روز برخی رسانه ها و خانواده ها قرار گرفته است موضوعی که به نظر می رسد یک طرفه  و بدون در نظر گرفتن مشکلات و درد دل های موسسان و سرمایه گذاران مدارس غیر دولتی مطرح میشود.

به گزارش تیک، امسال برای نخستین بار شهریه مدارس غیردولتی در اسفند ماه ابلاغ شد و براین اساس ثبت‌نام قطعی در مدارس غیردولتی از همان تاریخ امکان‌پذیر بود.

اگرچه آموزش و پرورش نرخ مصوب شهریه مدارس غیردولتی را ابلاغ می‌کند امابرخی معتقدند میزان رقم دریافتی از خانواده‌ها بالاتر از ارقام مصوب آموزش و پرورش است.

مدارس غیردولتی با هدف برداشتن بار از دوش دولت شروع به کار نمودند. این مدارس علاوه بر تعلیم و تربیت در کارآفرینی بخش خصوصی طیف وسیعی از جامعه، نیز نقش بسزایی دارند.
نه فقط امسال بلکه چند سالی است که در فصل ثبت نام، بحث دریافت هزینه‌های مازاد بر شهریه مدارس غیردولتی نقل برخي رسانه‌ها شده  است.
همچنین در این سالها سلایق اولیاء و انتظارات آنها تغییر یافته و از مدارس انتظار ارائه کلاسهای فوق برنامه، ناهار و ... می‌رود. از سویی افزایش شهریه ها با افزایش هزینه هایی از قبیل اجاره و قبوض مصرفی مطابقت ندارد.
به عبارت دیگر سرمایه گذاران مدارس غیردولتی بدلیل عدم پاسخگویی شهریه مصوب جهت انجام هزینه‌های یکسال تحصیلی مجبور به دریافت اضافه شهریه در قالب فوق مصوب انجمن، خدمات ویژه، آموزشگاه و غیره می‌باشند که از سمتی به ایشان اجازه داده می‌شود و از سمتی پس از برخورد رسانه‌ای با مسئولین، به یکباره مسئولین آموزش و پرورش جهت مبری شدن از مجموعه انتقادات، شروع به برخورد با بعضی مدارس که قابل فشار هستند می کنند و روی مشکلات درپوش می گذارند.
این در حالی است که اولاً مشکل مردم با آندسته از مدارسی که بدون ارائه هیچ خدمات مازادی شهریه‌های خارج از عرف دریافت می‌نمایند حل نمی‌شود و ثانیاً مشاهده می‌شود که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران مدارس بخش خصوصی مجبور به انحلال مدرسه و در نتیجه بی‌کار شدن هزاران نفر از معلمین، کادر اجرایی، رانندگان سرویس و غیره شده اند.
ای کاش مسئولین با مردم از مشکلات مدارس سخن بگویند تا بخش خصوصی با حمایت و مشارکت مردمی بتواند در راستای اهداف عالی آموزش و پرورش قدم بردارد و رسانه ها نیز به جای فشار یکسویه به مدارس غیردولتی، تورم را در بخشهای دیگر نیز مورد نقد قرار دهند و به مشکلات سرمایه گذاران در بخش مدارس غیر دولتی نیز توجه کنند.