کد خبر: ۱۳۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۲

دی میستورا همچنان امیدوار به آغاز مذاکرات سوریه در ژوئیه

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه گفت: تماس‌های دیپلماتیک محرمانه‌ای برای انجام تمهیدات مذاکرات سوریه در جریان است.
استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت که تلاش می‌کند تا در خصوص زمان جدید برای از سرگیری مذاکرات سوریه در ژوئیه به توافق دست یابد.

به گزارش تیک، وی گفت: در صورتیکه توافقی در این خصوص همچون نتایج مطلوب در دور آینده مذاکرات حاصل شود، من به برگزاری آن در ماه ژوئیه پایبندم.

دی میستورا گفت: راهکار مسالمت آمیز با دشواری‌هایی در خصوص تضمین مشارکت کردها در مذاکرات سوریه رو به رو است. من تلاش می‌کنم تا دیدگاه‌ها را میان گروه‌ها در خصوص انتقال سیاسی در سوریه نزدیک کنم.

وی پس از رایزنی‌ها با اعضای شورای امنیت که پشت درهای بسته صورت گرفت، گفت: هنوز فرصت برای پایبندی به زمان تعیین شده طبق قطعنامه 2254 شورای امنیت برای آغاز روند انتقالی در اول اوت فراهم است. در صورتیکه همه گروه‌ها تلاش خود را برای بازگرداندن طرفین اصلی به مذاکرات بکار گیرند.

به گزارش ایسنا، دی میستورا تصریح کرد: همه در خصوص اولویت مرحله انتقالی توافق دارند و تلاش‌های بسیاری در حال انجام است. من امروز پنجشنبه به واشنگن خواهم رفت تا در خصوص این موضوع گفتگو کنم. مذاکراتی نیز میان اعضای شورای امنیت در جریان است. ما خواستار آغاز مجدد بررسی این موضوع در ماه اوت هستیم.