کد خبر: ۱۳۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۹

"هشتگرد" تشنه است

‌ رئیس شورای شهر جدید هشتگرد گفت: منابع آبی و چاه‌های شهر جدید هشتگرد پاسخگوی جمعیت کنونی شهر نیست.
محمود پایکاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ، اظهار کرد: متاسفانه منابع آبی فعلی شهر جدید هشتگرد کفاف تامین آب این شهر را نمی‌دهد.

به گزارش تیک، وی ادامه داد: تابستان سال گذشته آب ساکنان شهرجدید هشتگرد گاه و بیگاه قطع می‌شد که این امر مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده بود.

پایکاری خاطرنشان کرد: اگر امسال نیز کمبود آب با توجه به گرمای هوا تکرار شود، قابل تحمل نیست و به‌طور قطع سبب نگرانی و اعتراض ساکنان شهر می‌شود.

وی ادامه داد: واقعیت این است منابع آبی و چاه‌های پیش‌بینی شده پاسخگوی نیاز جمعیت کنونی شهر نیست‌، زیرا همه این امکانات با ظرفیت‌های 15 سال پیش برنامه‌ریزی شده‌اند.
این مسئول توضیح داد: برای تامین آب مورد نیاز 50 هزار واحد مسکن مهر و فازهای یک تا سه این شهر نیاز به منابع آبی  جدید داریم.

پایکاری توضیح داد: در سفر رئیس‌جمهوری‌های پیشین به استان درخواست استفاده از آب سد کرج مطرح شد و آنها نیز تعهداتی دادند اما تاکنون اقدامی دراین راستا صورت نگرفته است.
رئیس شورای شهر جدید هشتگرد گفت: علی رغم این که بسیاری از مناطق البرز از کم آبی رنج می برند، همه آب سد طالقان به تهران منتقل می‌شود و البرز هیچ‌گونه بهره‌ای از این منبع عظیم نمی‌برد.
وی درپایان یادآورشد: بخشی از آب سد طالقان سهم البرز نشینان است، بنابراین باید زمینه احقاق این حق فراهم شود تا بخشی از بحران آب شرب دراین استان حل شود.