کد خبر: ۱۳۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۸

شبکه خصوصی جهانی سلامت راه‌اندازی می‌شود

‌ ‌مدیر مجموعه سلامت تیوپ با بیان اینکه در تلاش هستیم شبکه خصوصی جهانی سلامت را راه‌اندازی کنیم، گفت: امیدواریم دولت و مسئولان همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند تا هرچه سریعتر شاهد فعالیت این شبکه در کشور باشیم.
‌مدیر مجموعه سلامت تیوپ با بیان اینکه در تلاش هستیم شبکه خصوصی جهانی سلامت را راه‌اندازی کنیم، گفت: امیدواریم دولت و مسئولان همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند تا هرچه سریعتر شاهد فعالیت این شبکه در کشور باشیم.

به گزارش تیک، مجید یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ‌اظهار کرد: متاسفانه تاکنون تمام برنامه‌های پزشکی و سلامت صدا و سیما، گفت‌وگو محور بوده و نقش مخاطب در آن بسیار کمرنگ است و به روند و چگونگی پرستاری بیمار پرداخته نمی‌شود.

‌وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور در حال تهیه و تولید مستند برنامه در حوزه سلامت و پزشکی هستیم، افزود: رشته سلامت عمومی در کل دنیا وجود دارد، اما متاسفانه در ایران آموزش‌های لازم در این خصوص ارایه نمی‌شود و برای تهیه کنندگان حوزه‌های سلامت صدا و سیما نیز دوره‌های خاصی وجود ندارد، اما در این مجموعه تلاش می‌کنیم با روش‌های علمی و اصولی فعالیت کنیم.

 مدیرمجموعه سلامت تیوپ با بیان اینکه 11 کمپین بیماری‌های مختلف به صورت عام المنفعه خواهیم داشت، گفت: سه سال پیش آخرین کمپین بیماری پروانه‌ای برگزار شد که امسال وزیر بهداشت نهادهای مراقبتی ویژه این کودکان را در تهران افتتاح کرد.

 فعالیت کمپین شکاف کام و لب در 5 استان

‌وی با اشاره به فعالیت کمپین شکاف کام و لب اظهار کرد: با همکاری 140 وکیل دادگستری بسته قانونی ویژه این کودکان را تهیه کردیم و آن را به مجلس شورای اسلامی تحویل می‌دهیم. این قانون به صورت یک بسته حمایتی است تا این بیماران با تغییر دولت‌ها دچار مشکل نشوند.

‌مدیر مجموعه سلامت تیوپ با بیان اینکه در تلاش هستیم از وزیر بهداشت قول‌هایی در خصوص حمایت از این بیماران بگیریم، گفت: در حال حاضر 750 هزار کودک مبتلا به شکاف کام و لب در کشور وجود دارند که هیچ نهاد رسیدگی کننده‌ای ندارند. امیدواریم بتوانیم در پنج استان مرکز شکاف کام و لب ایجاد کنیم تا این مراکز بتواند بیماران استان‌های همجوار را نیز تحت پوشش قرار دهد. این کمپین به مدت یک هفته در شهریور ماه سال جاری در پنج  استان کشور برگزار می‌شود.

‌یوسفی ادامه داد: تصمیم گرفتیم نخستین رسانه اینترنتی سلامت ایران با عنوان سلامت تیوپ را راه اندازی کنیم. در حال حاضر سلامت تیوپ در بخش‌های پیشگیری، درمان، مراقبت، پوشش اخبار و تحولات وزرات بهداشت فعال است.

‌وی با بیان اینکه سلامت تیوپ چهار برنامه اختصاصی و کنداکتور 24 ساعته برای پخش دارد، افزود: 17 گروه تولیدکننده در حال تولید برنامه‌های مختلف در حوزه سلامت هستند و تا کنون حدود 1700 برنامه با همکاری پزشکان آماده شده است.

‌مدیر مجموعه سلامت تیوپ با بیان اینکه برای اولین بار بازیگران صدا و سیما در نقش مجری در این برنامه‌ها حضور خواهند داشت، ادامه داد: سلامت تیوپ در دو بخش عمومی و اختصاصی به فعالیت می‌پردازد. در این راستا بخش عمومی به مباحث سلامت عمومی می‌پردازد و بخش اختصاصی ویژه پزشکان است.

 عضوگیری سلامت تیوپ

یوسفی با بیان اینکه امیدواریم در بخش تخصصی دوره‌های بازآموزی را به صورت مجازی برای پزشکان داشته باشیم، تصریح کرد: گزارش کنگره‌های تخصصی به پنل اختصاصی پزشکان ارسال می‌شود، هم‌چنین آخرین دستاوردهای پزشکی مصوب  وزارت بهداشت، تکنولوژی‌های روز دنیا و اطلاعات حوزه پزشکی اطلاع رسانی می‌شود.

‌وی با بیان اینکه سلامت تیوپ در 15 تیرماه راه اندازی می‌شود، گفت: در شهریورماه در اختتامیه کمپین شکاف کام و لب، پزشکان علاقمند به سلامت تیوپ را شناسایی و عضوگیری می‌کنیم. دراین باره با همکاری انجمن‌های پزشکی با تمام فعالان حوزه‌های پزشکی در ارتباط خواهیم بود و کارت عضویت به همراه رمز عبور برای آنها ارسال می‌شود. استفاده از این خدمات برای تمام پزشکان، پرستاران، داروسازان و ... رایگان است.

 مدیرمجموعه سلامت تیوپ با اشاره به اینکه از ابتدای مرداد ماه اپلیکیشن سلامت تیوپ ایجاد می‌شود، گفت: با توافق با اپراتورهای کشور، کسانی که از سایت سلامت تیوپ استفاده می‌کنند، از تخفیف اینترنتی بهره‌مند می‌شوند.

‌وی با بیان این‌که تنها مجموعه‌ای هستیم که از سازمان نظام پزشکی مجوز تبلیغات و اطلاع رسانی در حوزه سلامت را داریم، ادامه داد: بر این اساس در بخش سلامت عمومی شروع به کار کرده و ماهنامه تخصصی پزشکی اتاق سبز و فناوری‌های نو را با موضوع تکنولوژی پزشکی راه‌اندازی کردیم

‌مدیرمجموعه سلامت تیوپ با بیان اینکه در ادامه فعالیت‌های مجموعه یک مدرسه بین المللی ویژه دانشجویان پزشکی را در سال 88 راه‌اندازی کردیم، تصریح کرد: این مدرسه تا سال گذشته در اصفهان فعال بود، ولی از ابتدای سال جاری در کیش شروع به کار کرد.

 ‌یوسفی با بیان اینکه امسال تعداد دانشجویان خارجی مدرسه بین‌المللی پزشکی افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در این مدرسه یک دوره تخصصی سلامت عمومی برای دانشجویان پزشکی برگزار می‌شود.

‌وی با بیان اینکه در ادامه مسیر تصمیم گرفتیم تعدادی برنامه‌ در بخش سلامت عمومی از طریق سازمان صدا و سیما داشته باشیم، اضافه کرد: برنامه "کافه سوال" در 50 قسمت تهیه و از شبکه دو سیما پخش شد، هم‌چنین برنامه "میکروسکوپ" در 50 قسمت از شبکه چهار پخش شد، اما متاسفانه به دلیل اینکه مدیران وقت صدا و سیما، شبکه 4 و دانش تمایل چندانی برای پخش برنامه‌های مرتبط با سلامت عمومی نداشتند، مجبور شدیم این برنامه را تعطیل کنیم.