کد خبر: ۱۳۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۱

وجود بیش از 3 هزار باغ انگور در سیستان و بلوچستان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت انگور انگور یاقوتی تانیمه تیر در استان به اتمام می رسد.

اردشیر شهرکی در گفت وگو با خبرنگار ‌ایسنا اظهار کرد: برداشت انگور یاقوتی که زودرس‌ترین انگور ایران است از اول خرداد در سطح سیستان وبلوچستان آغاز و تا نیمه تیر ادامه خواهد داشت.

به گزارش تیک، وی بیان کرد: تاکنون ۲۶هزار تن انگور در سیستان تولید و روانه بازار مصرف شده است که پیش بینی می‌شود این رقم به ۳۰هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه سیستان وبلوچستان دارای ۳هزار و۵۰۰ هکتار باغ انگور است تصریح کرد: بیش از 85 درصد باغات آن را انگور یاقوتی به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره بر اینکه امسال حدود ۶درصد افزایش تولید انگور یاقوتی در استان داشته‌ایم، افزود: بازار مصرف این ریزدانه مربوط به خود استان است و به تهران، خراسان و چند شهرستان دیگر نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در 15 شهرستان استان، انگور یاقوتی کشت می‌شود، عنوان کرد: شهرستان‌های زهک، هامون خاش، هیرمند و زاهدان بیشترین باغات انگور را به خود اختصاص داده‌اند.

شهرکی افزود: برای کشاورزان و بهره برداران تاکنون خدمات یارانه نهال داده شده همچنین برای آنها کلاس و دوره آموزشی جهت تغذیه مبارزه با آفات گذاشته شده است.

‌در سطح استان علاوه بر انگور یاقوتی قرمز ارقام دیگر انگور شامل، یاقوتی‌، سفید فخری، سنگک، امیری لعل حاجی عباسی چشم گاوی قندهاری مایه میش غلامی و شست عروس کشت و تولید می‌شود.