کد خبر: ۱۳۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۲۶

سیسی اسنادی داریم که نشان می‌دهد تیران و صنافیر متعلق به عربستان است

رئیس جمهوری مصر اعلام کرد که قاهره اسنادی در دست دارد که مالکیت عربستان بر دو جزیره تیران و صنافیر را تایید می‌کند.
عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر گفت: امیدوارم طی روزهای آینده با اقدامات دادگاه توضیحات بیشتری برای مردم در این خصوص ارائه شود. شایسته نیست کسی گمان کند که ممکن است ما در این مورد چشم پوشی و یا کوتاهی کرده باشیم. ما اسنادی داریم که نشان می‌دهد مالکیت دو جزیره متعلق به عربستان است.

به گزارش تیک،  پیشتر دولت مصر با ارائه دادخواستی به دادگاه، رسما خواستار تجدیدنظر در حکم دادگاه اداری این کشور درباره ترسیم مرزها با عربستان شد. دادگاه اداری مصر طی حکمی امضای توافق ترسیم مرزها میان مصر و عربستان را باطل اعلام کرده بود؛ اقدامی که گفته می‌شود هدف از آن جلوگیری از انتقال حاکمیت دو جزیره تیران و صنافیر از مصر به عربستان بوده است.

دستگاه قضایی مصر تاکید دارد که این دو جزیره همچنان تحت حاکمیت مصر هستند.

در دادخواستی که به صدور حکم باطل بودن امضای توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی میان مصر و عربستان انجامید، اعطای مالکیت دو جزیر ه تیران و صنافیر به عربستان به دلیل آنکه با توافقنامه تقسیم مرزها در سال 1906 میلادی در تضاد است، باطل دانسته و اعلام شده که این توافقنامه براساس ماده 151 قانون اساسی امکان بررسی در پارلمان را ندارد.

رئیس جمهوری مصر همچنین در اظهارات خود ضمن ابراز نگرانی نسبت به پدیده افراط گرایی خواستار اصلاحات مذهبی برای مقابله با افراط گرایان شد.

وی گفت: تاکنون راهکاری واقعی برای مقابله با افراط گرایی پیدا نکرده‌ام و نقشه افراط گرایی در جهان موجود است.

سیسی گفت: ما در ماموریتی دشوارتر از هر زمان به سر می‌بریم و این نه تنها برای مصر بلکه برای همه کشورهای عربی و اسلامی است.