کد خبر: ۱۳۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۳

چه کسی زباله‌های اهواز را آتش زد؟

رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با اشاره به ادامه آتش‌سوزی در محل دپو زباله‌های شهر اهواز گفت: در خصوص دود ناشی از آتش‌سوزی زباله‌ها به شهرداری اهواز اخطار داده شده و اگر اقدامی انجام نشد از اقدامات قضایی استفاده خواهیم کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با اشاره به ادامه آتش‌سوزی در محل دپو زباله‌های شهر اهواز گفت: در خصوص دود ناشی از آتش‌سوزی زباله‌ها به شهرداری اهواز اخطار داده شده و اگر اقدامی انجام نشد از اقدامات قضایی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش تیک، علی بنی‌عگبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مشکلات دود ناشی از آتش‌سوزی زباله‌ها در اهواز اظهار کرد: زباله‌های اهواز در بیرون از شهر و در سایت صفیره و در سلول‌ طراحی شده به روش خاص و بهداشتی دفع می‌شد که در سال گذشته به دلیل آتش‌سوزی، این سلول‌ کارایی خود را از دست داد و از آن پس زباله‌ها به حالت عادی و سنتی دپو می‌شود.

وی افزود: در مورد دلایل آتش‌سوزی زباله ها طبق توضیحی که سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز ارایه داده است، در این نوع دفع زباله به دلیل فعل و انفعالات، گاز تولید و در زباله‌ها آتش‌سوزی ایجاد می‌شود و یا این که ممکن است این آتش‌سوزی عمدی و توسط برخی افراد انجام شود.

رییس اداره حفاظت محیط ‌زیست اهواز با بیان این‌که آتش‌سوزی از روز پنجشنبه هفته گذشته شروع شده است، تصریح کرد: کارشناسان محیط زیست از محل آتش‌سوزی بازدید کردند و اخطارهایی در این زمینه به سازمان پسماند و شهرداری اهواز داده شد، شهرداری اهواز نیز با اعزام خوردروهای آتش‌نشانی، تعدادی کامیون و بلدوزر در تلاش برای کنترل وضعیت است.

بنی عگبه ادامه داد: طبق اعلام سازمان مدیریت پسماند کنترل کامل آتش‌سوزی تا شنبه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که سایت پسماند زباله‌های مختلفی را شامل می‌شود به همین دلیل آتش‌سوزی آن و دود غلیظ ناشی از آن، آلودگی هوا و بوی نامطبوعی را به دنبال دارد که سلامت افراد را تهدید می کند و مخل آسایش است. به شهرداری اخطار داده شده که باید سریعا به صورت موقت و اضطراری این وضعیت را کنترل و پس از آن سلول‌های جدید و با رعایت تمام مسایل فنی ایجاد کند.

رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست اهواز با بیان این که اگر شهرداری به اخطار محیط‌ زیست عمل نکند، از اقدامات دیگر استفاده خواهیم کرد، گفت: اکنون موضوع دود ناشی از آتش‌سوزی زباله‌ها از طریق استانداری نیز پیگیری می‌شود و اگر شهرداری اهواز اقدامی انجام ندهد و تشخیص داده شود، قطعا اقدام قضایی علیه شهرداری انجام خواهد شد.