کد خبر: ۱۳۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۷۴
فضاسازی تخریبی مخالفان علیه دولت در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری 96

موج‌های‌تخریبی جدید علیه دولت در‌ راه‌ است/3000‌فیش‌حقوقی چگونه به‌دلواپسان رسید؟

شکست در انتخابات 92 و 94 آنچنان برای جریان محافظه‌کار سنگین بود که به هرشکلی می‌خواهند انزوای خود را در سایه حواشی و اتفاقات دیگر پنهان کنند.
طی هفته‌های اخیر موضوع فیش‌های حقوقی و تغییر فرمانداران و استانداران با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است. درخصوص تغییر استانداران منتقدان دولت بیشتر تاکید بر این مساله داشته‌اند که دولت در فاصله یک‌سالگی تا انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد 96 سعی بر آن دارد که فضای عمومی کشور را به‌نفع خود تغییر داده و به‌نوعی بازی انتخاباتی خود را علیه جریان‌های منتقد آغاز کند. از سوی دیگر، مخالفان دولت با بهره‌برداری سیاسی از موضوع فیش‌های حقوقی سعی کرده‌اند مسئله را به‌گونه‌‌ای نشان دهند که عامل اصلی حقوق‌های نامتعارف دولت روحانی است. در عین حال، یک عضو شورای مشورتی بنیاد باران گفته است که اطلاع پیدا کرده 3000 فیش حقوقی در دست رقبای دولت روحانی قرار گرفته است. 
 
به گزارش تیک، شکست در انتخابات 92 و 94 آنچنان برای جریان محافظه‌کار سنگین بود که به هرشکلی می‌خواهند انزوای خود را در سایه حواشی و اتفاقات دیگر پنهان کنند. اینکه طی چند سال در تریبون‌های مختلف ادعا کردند پیروزی روحانی در انتخابات خرداد92 لب مرزی بوده و بر همین اساس برتری او نسبت به سایر رقیبان شکننده بود، بیان‌گر همین مساله است. همچنانکه در جریان انتخابات اسفند 94 نیز مدام بر طبل تخلفات دولتی کوبیدند و مدعی شدند که دولت روحانی در آستانه انتخابات سعی بر دخالت در چینش کمیته‌های اجرایی انتخابات داشته و در همین راستا تغییر استانداران و فرمانداران را در دستور کار قرار داده است. این در حالی است که سخنگوی وزارت کشور از پایان روند تغییرات در سطح استانداران خبر داده و در عین حال گفته است که «همچنان جابجایی فرمانداران ادامه خواهد داشت.» حسینعلی امیری با اعلام این خبر، توضیح داده که «تغییرات استانداران از جمله تغییر استاندار خراسان شمالی و جنوبی یک امر معمول و متعارف بوده و گاهی تغییر لازم است تا نیروی تازه نفس‌تری به عرصه وارد شود. این تغییرات با رویکرد مدیریتی بوده و دلایل صرفاً‌ سیاسی ندارد.»
 
جریان‌سازی‌های اخیر اصولگرایان در خصوص تغییرات استانداران خراسان‌جنوبی و شمالی هم با توجه به فاصله یک‌سالگی تا انتخابات خرداد 96 نمی‌تواند سناریوی متفاوت از اقدامات گذشته آنان باشد. به‌ویژه آنکه مقامات عالی از همین حالا نسبت به جریان‌های تخریبی علیه دولت در آستانه انتخابات هشدار داده‌اند و به نظر می‌رسد که موج‌های تخریبی آنان از هیچ راهی برای مقابله با دولت غافل نماند. 
  
افشاگری درباره 3000 فیشی که مخالفان دارند

در همین حال، عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی بنیاد باران که در دولت اصلاحات مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بود می‌گوید، جریان مقابل دولت به سه هزار فیش حقوقی دست پیدا کرده که قرار است تا انتخابات 96 از آنها بهره‌برداری انتخاباتی کنند.

ناصری معتقد است: این برنامه را برای زمین‌گیرکردن دولت دنبال می‌کنند... اما از طریق دستگاه‌های حراستی همه این فیش‌ها را گرفته‌اند و آنها را به مرور منتشر می‌کنند تا زمان انتخابات بهره‌برداری لازم را داشته باشند و دولت باید زودتر دست‌به‌کار شود و دستورالعمل‌های نظام حقوقی جدیدی را که بین کف و سقف تعیین کرده اعلام کند و رسما آن را به جامعه نمایش دهد...همان‌طور که فیش‌های حقوقی منتشر شد، باید سند بازگشت این پولِ به بیت‌المال هم منتشر شود تا اعتماد مردم دوباره بازسازی شود.