کد خبر: ۱۳۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۵

احتمال سفر شاه سعودی به مسکو

سفیر روسیه در عربستان اعلام کرد که بزودی شاه سعودی عازم سوریه میشود اما این مسئله نیازمند تدارکات مقدماتی است و این مقدمات هنوز فراهم نشده است.
«اولگ اوزروف»، سفیر روسیه در ریاض تصریح کرد که «سلمان بن عبد العزیز»، پادشاه عربستان سعودی تا پایان سال جاری میلادی به مسکو سفر خواهد کرد.

به گزارش تیک، خبرگزاری روسی اینترفکس نوشت: سفیر روسیه در ریاض با بیان اینکه تدارکات لازم برای برگزاری این سفر درحال انجام است، ابراز امیدواری کرد، سفر سلمان به مسکو در آینده نزدیک انجام شود.

این دیپلمات روس تاکید کرد که این سفر نیازمند تدارکات گسترده است و تا زمانی‌که این تدارکات انجام نشده باشد، امکان اعلام موعد رسمی انجام آن وجود ندارد.

طبق این گزارش، روسیه در منطقه خاورمیانه سعی کرده، مناسبات خوبی برقرار کند و نفوذ خود را گسترش دهد. روابط روسیه و عربستان قدمت چندانی ندارد. اگرچه مسکو تلاش می‌کند، با گسترش روابط خود با عربستان سعودی و سایر کشورهای منطقه به یکی از مهمترین مناطق حضور آمریکا نفوذ کند.

بنابراین سفر پادشاه سعودی به روسیه می‌تواند، گامی در راستای تسریع این روند شمرده شود، به ویژه آنکه منافع روس‌ها نیز اقتضا می‌کند، این روابط بیش از پیش گسترش یابد.

اما این نزدیکی نمی‌تواند، به معنای دست کشیدن روس‌ها از سوریه و اسد تلقی شود. چون به هرحال روابط روسیه و سوریه روابطی استراتژیک است و روابط راهبردی نمی‌تواند تحت تاثیر یک سفر قرار بگیرد.
منبع: فارس