کد خبر: ۱۳۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۸

چه واکنشی ترامپ به دیدار محرمانه بیل کلینتون و دادستان کل آمریکا نشان داد؟

پس از افشای دیدار «بیل کلینتون» رئیس جمهوری پیشین آمریکا با «لورتا لینچ» دادستان کل این کشور همزمان با پرونده باز هیلاری کلینتون نزد پلیس فدرال آمریکا، دونالد ترامپ جمهوریخواه این دیدار را ‘غیراخلاقی’ توصیف و تلاش کرد که آن را به زد و بند های سیاسی پشت پرده ارتباط دهد.
ترامپ در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری «ای.بی.سی نیوز» گفت که این دیدار که روز دوشنبه در فرودگاه شهر فینیکس مرکز ایالت آریزونا رخ داده، خلاف عرف و اخلاق است.

به گزارش تیک، وی افزود: دیدار کلینتون و لینچ از نقطه نظر اخلاق پذیرفته نیست. وقتی یک رویه مشخص قضایی وجود دارد کسی نمی تواند حتی به چنین چیزی فکر کند.

هیلاری کلینتون، همسر بیل کلینتون و نامزد احتمالی حزب دمکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، هم اکنون تحت بازجویی پلیس فدرال این کشور (اف.بی.آی) به علت استفاده از ایمیل شخصی برای مکاتبات رسمی در زمان تصدی مقام وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارد.

حال، جمهوریخواهان سعی می کنند تا دیدار روز دوشنبه همسر کلینتون با دادستان کل آمریکا را به این پرونده مرتبط سازند. ترامپ مدعی است که دیدار نیم ساعته آن ها، بیشتر از یک احوال پرسی ساده بوده است.

لینچ اما می گوید که دیدار با بیل کلینتون کاملاً اتفاقی بوده و حرفی از ماجرای بنغازی و ایمیل ها به میان نیامده است.

هیلاری که با گزارش 800 صفحه ای روز سه شنبه کنگره آمریکا درباره حادثه حمله سال 2011 به دیپلمات های آمریکا در بنغازی لیبی و انتقاد آن ها از واکنش ضعیف کاخ سفید، تحت فشار مضاعف قرار گرفته بود، حال باید پاسخگوی دیدار غیررسمی همسرش با دادستان کل آمریکا هم باشد.
وی که ماه گذشته موفق به کسب تعداد آرای لازم برای احراز نامزدی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده بود، هم اکنون با اختلاف اندک در نظرسنجی ها نسبت به دونالد ترامپ، پیشتاز است.
 ایرنا