کد خبر: ۱۳۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۱

چرا ارتش کره جنوبی به حالت آماده باش درآمد؟

کره جنوبی در واکنش به آنچه اقدامات تحریک آمیز و تهدیدهای فزاینده از جانب کره شمالی خواند، به نیروهای نظامی خود اعلام آماده باش داد.
کره جنوبی بر این باور است که کره شمالی شمار نیروها و میزان تجهیزات نظامی خود را در جزایر غربی افزایش داده است.

به گزارش تیک، ارتش کره جنوبی روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این اقدامات تحریک آمیز و توام با تهدید است و ارتش چاره ای جز قرار گرفتن در شرایط آماده باش نظامی ندارد.

خبرگزاری یونهاپ از سئول گزارش کرده است که کره شمالی نیروهای نظامی و تسلیحات پیشرفته و دستگاه های جاسوسی در جزایر غربی دریای زرد از جمله جزایر «گالدو» و نآریدور» مستقر کرده و این نگرانی وجود دارد که این کشور بخواهد دست به اقدامی تحریک آمیز علیه کره جنوبی بزند.

برخی از منابع گفته اند که این اقدامات ممکن است شامل شلیک توپ به سمت ناوهای کره جنوبی و یا توقیف کشتی های ماهیگیری این کشور باشد.

برخی از جزایر غربی که کره جنوبی از آنها نام برده است در نزدیکی خطوط مرزی دریایی قرار دارد که دو کشور در ارتباط با آنها دچار منازعه هستند.

ارتش کره جنوبی اعلام کرده که برای رویارویی با کره شمالی مجبور شده است نیروهای نظامی خود را در مناطق مرزی با تجهیزاتی همچون پهپادهای پیشرفته مستقر کند.

کره جنوبی مدعی شده است که کره شمالی صدها نیروی نظامی را به این جزایر اعزام کرده و سامانه های راداری و راکت اندازهای خود را در آنها آرایش داده است.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرده است که کره شمالی بر اساس نیازهای سیاسی خود هر لحظه ممکن است دست به اقدامی تحریک آمیز بزند.

کره پس از پایان حاکمیت ژاپن بر این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد و از آن زمان به دلیل آن که جنگ میان دو کره در دهه 1950 با متارکه متوقف شد، دو کشور همچنان در وضعیت جنگی با یکدیگر قرار دارند.

*ایرنا