کد خبر: ۱۳۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۸

داعش مسؤولیت ترور یک کشیش در سینای مصر را برعهده گرفت

در پی قتل یک کشیش قبطی(مسیحی) و یک نیروی پلیس در دو حمله جداگانه در شبه جزیره سینا در مصر، تکفیری های وابسته به گروه تروریستی داعش مسؤولیت این حملات را برعهده گرفتند.
وزارت کشور مصر روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «رافائل موسی« کشیش کلیسای «مارجرجس» شهر «العریش» امروز بر اثر تیراندازی فردی ناشناس در منطقه صنعتی این شهر، هنگام مراجعه برای تعمیر خودروی شخصی اش کشته شد.

به گزارش تیک، وزارت کشور مصر همچنین اعلام کرد که یک نیروی پلیس نیز بر اثر انفجار بمب در مسیر گشتی نیروهای امنیتی در العریش، کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری «اعماق» وابسته به این گروه تروریستی نیز با انتشار مطلبی بر روی اینترنت اعلام کرد که عناصر وابسته به این گروه، کشیش کلیسای مارجرجس شهر العرش را به خاطر محاربه وی با اسلام، ترور کردند.

تروریست های انصار بیت المقدس که اخیراً نام خود را به ولایت سینا تغییر داده و با تروریست های داعش بیعت کرده اند، در پی برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری در سال 2013 وارد منطقه سینا شده و اقدام به فعالیت های تروریستی و عملیات انفجاری کرده اند.

چندی پیش نیز نیروهای ارتش مصر عملیات محاصره و تعقیب تروریست ها در منطقه سینا را افزایش داده و چندین عملیات انفجاری تروریست ها را در این منطقه خنثی کرده اند.

*ایرنا