کد خبر: ۱۳۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۹۳

پیام اتحادیه عرب به ایران این دفعه از خاک موریتانی

منابع رسانه‌ای اعلام کردند در پیش نویسی که از سوی کشورهای عربی حاضر در نشست دوره‌ای اتحادیه عرب در موریتانی تهیه شده است، ایران به مداخله در امور کشورهای منطقه متهم شده است.
وزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع امروز نوشت:منابع رسانه‌ای اعلام کردند در پیش نویسی که از سوی کشورهای عربی حاضر در نشست دوره‌ای اتحادیه عرب در موریتانی تهیه شده است، ایران به مداخله در امور کشورهای منطقه متهم شده است.

به گزارش تیک به نقل از  فلسطین الیوم، نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب دو روز قبل از برگزاری کنفرانس سران کشورهای عربی در نواکشوط در موریتانی آغاز به کار کرد. براساس این گزارش، وزیران خارجه اتحادیه عرب در پیش نویس پایانی درباره آنچه مداخله ایران در کشورهای منطقه خوانده‌اند و حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق بحث و گفتگو خواهند کرد.

در این زمینه تاکید خواهد شد که ایران باید در روابط خود با کشورهای همسایه اصل حسن همجواری و خودداری از زور و تهدید را لحاظ کند. همچنین آنچه مداخلات ایران در منطقه نامیده می‌شود، محکوم و از تهران خواسته که اظهارات خصمانه خود را علیه کشورهای عربی متوقف کند! اتحادیه عرب در شرایطی این اتهامات واهی را متوجه ایران می‌کند که تعدادی از اعضاء این اتحادیه با حمایت از تروریست‌های تکفیری، چند کشور عربی را دچار جنگ کرده‌اند و دولت عربستان نزدیک یکسال و نیم ‌است مردم بی‌پناه یمن را بمباران می‌کند.