کد خبر: ۱۳۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۹

چشم‌انداز فرهنگی استان البرز تدوین شد

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری تهران در حوزه فرهنگی تجارب بسیار موفقی دارد که می‌توان از این تجربیات به فراخور اعتبارات در اختیار شهرداری کرج، الگوبرداری کرد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری تهران در حوزه فرهنگی تجارب بسیار موفقی دارد که می‌توان از این تجربیات به فراخور اعتبارات در اختیار شهرداری کرج، الگوبرداری کرد.

به گزارش تیک، مریم قهرمانی‌صارم  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوزه فرهنگی شهرداری باید در کنار دستگاه‌های متولی این امور قرار گیرد تا با بهره‌گیری از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود، در اجرای برنامه‌های فوق تاثیر بیشتری داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه برگزاری مراسم عفاف و حجاب توسط سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری و مشارکت شهرداری و شورای شهر کرج تجربه بسیار ارزشمندی قلمداد شده و خروجی آن نیز قابل توجه داشته است، گفت: از آنجایی که سازمان تبلیغات اسلامی به مراتب بیشتر از شهرداری به موضوعات اعتقادی و مذهبی اشراف دارد، می‌تواند اقدامات موثری را در این حوزه انجام داده و اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.

قهرمانی‌صارم با اشاره به وظائف ذاتی شهرداری در حوزه فرهنگی گفت: یکی از این وظائف ذاتی و اصلی، ترویج فرهنگ شهروندی است و در این زمینه باید به صورت تخصصی و تاثیرگذار طرح‌هایی تدوین و در سطح شهر اجرا گردد.

وی بیان داشت: شهرداری تهران در حوزه فرهنگی تجارب بسیار موفقی دارد که می‌توان از این تجربیات به فراخور اعتبارات در اختیار شهرداری کرج، الگوبرداری کرده و از اعتباراتی که به تفکیک در شورای شهر در خصوص مراسم‌های مذهبی و برنامه‌های فرهنگی و هنری اختصاص یافته است، بهترین بهره‌برداری صورت پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان به بالاترین مرجع تعیین خط‌مشی فرهنگی تمامی دستگاه‌ها، به واسطه حضور مدیران دستگاه‌های متولی امر و با ریاست نماینده ولی فقیه در استان البرز، به طور قطع با درک بهتر از نیازهای واقعی شهر و استان، مسیر اقدامات فرهنگی را روشن ساخته است.

قهرمانی‌صارم اظهار داشت: بنابراین دستگاه‌های متولی امور فرهنگی در بخش‌های مختلف باید بر اساس سیاست‌گذاری‌های شورای فرهنگ عمومی فعالیت‌های فرهنگی خود را طراحی و هدایت کنند.

وی با اشاره به دیدگاه‌های نماینده ولی فقیه در استان البرز در حوزه فرهنگی گفت: نظرات نماینده ولی فقیه در استان البرز می‌تواند راهگشا باشد و به طور قطع رعایت آن‌ها و تدوین چشم‌انداز فرهنگی استان، با نگاه کلان به خلاهای فرهنگی و آموزه‌های دینی و مذهبی‌ می‌تواند در بسیاری از موضوعات مربوطه موثر بوده و به عطش فرهنگی جامعه پاسخ دهد.