کد خبر: ۱۳۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۴

اوباما: هیچ‌کس شایسته‌تر از هیلاری کلینتون برای ریاست‌جمهوری آمریکا نیست

رئیس جمهوری آمریکا در سومین روز همایش ملی حزب دمکرات آمریکا در شهر فیلادلفیا گفت: می توانم با اطمینان بگویم که هرگز یک مرد یا یک زن - نه من نه بیل کلینتون، هیچ کس - واجد شرایط تر از هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری آمریکا وجود نداشته است.

رئیس جمهوری آمریکا در سومین روز همایش ملی حزب دمکرات آمریکا در شهر فیلادلفیا گفت: می توانم با اطمینان بگویم که هرگز یک مرد یا یک زن - نه من نه بیل کلینتون، هیچ کس - واجد شرایط تر از هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری آمریکا وجود نداشته است.

به گزارش تیک به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در گردهمایی دموکرات‌ها برای معرفی رسمی نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا گفت که با همراهی کلینتون توانسته است بر رکود اقتصادی چندین ساله غلبه کند و به اقتصاد آمریکا رونق بخشد.

وی گفت: ما امتیازات نظام بهداشت و درمان را که فقط در اختیار عده‌ای خاص بود، در اختیار همگان قرار دادیم. تولید انرژی پاک خود را دو برابر کردیم. اکثر سربازان به خانواده‌هایشان بازگرداندیم و عدالت را در حق اسامه بن لادن اجرا کردیم. از طریق دیپلماسی، برنامه هسته ای ایران را تعطیل کردیم. فصل جدیدی با مردم کوبا باز کردیم.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین جمهوری خواهان را به دامن زدن به خشم و نفرت متهم کرد و گفت که ترامپ مرد عمل نیست.

اوباما گفت: ما سیاست اقتصادی مستقلی را که بر نفت متکی نیست، محقق  کردیم و عدالت را با کشتن بن لادن، رهبر القاعده، اجرا کردیم. ما بیش از هر زمان دیگری به آینده بهتر برای آمریکا و آمریکایی‌ها خوشبین هستیم.

رئیس‌جمهور آمریکا با تقدیر و تمجید از هیلاری کلینتون وی را شایسته رهبری کشور دانست و اطمینان داد که وی جنگ علیه داعش را رها نخواهد کرد. اوباما گفت:هیلاری می‌داند که چگونه با مسائل نژادپرستانه و افراط گرایی برخورد کند. او قادرترین فرد برای تعامل با مسائل جامعه ما به خصوص با نژادپرستی و مهاجرت است. هیلاری از اهمیت تصمیم های دولت برای خانواده های کاری، سالخوردگان، صاحبان کسب و کارهای کوچک، سربازان، و کهنه سربازان خبر دارد ما باید ارزشهای قوی آمریکا را حفظ کنیم و هر کسی که این ارزشها را تهدید کند شکست خواهد خورد. از شما می خواهم از هیلاری کلینتون حمایت کنید همچنانکه من از او حمایت می‌کنم.

وی در عوض با انتقاد شدید از ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان سیاست وی را مبتنی بر بر هراس افکنی دانست.

اوباما گفت:‌ می‌توانم بگویم که این یک انتخابات معمولی نیست. انتخابی بین احزاب یا سیاست‌ها نیست. این مجادله همیشگی بین چپ و راست نیست. این یک انتخاب بنیادی‌تر است، این انتخاباتی درباره هویت ما به عنوان یک ملت است، اینکه آیا به تجربه بزرگ آمریکا در حکمرانی مردم بر خود وفادار می مانیم یا نه