کد خبر: ۱۳۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۰۷

افشاگری از نوع صمد‌آقا/آقای کارشناس اسپانسر آورد تا جای مرفاوی را بگیرد!

صمد مرفاوی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی دومش دست به افشاگری علیه یک کارشناس فوتبال زد.

 به گزارش تیک، صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از بازی مقابل پیکان اظهار کرد: فردا باید در هفته دوم به مصاف پیکان برویم در حالی که در هفته نخست تیم‌ها هنوز به هماهنگی مطلوبی نرسیده بودند. این در فوتبال ما طبیعی است. شاید در لیگ‌های اروپایی چنین وضعیتی نباشد اما با توجه به اینکه تاریخ شروع تمرین‌های تیم‌ها در ایران با هم برابر نیست میزان آمادگی آن‌ها هم متفاوت خواهد بود.

او ادامه داد: خدا را شکر تیمی را بعد از کش و قوس‌های فراوان آماده حضور در لیگ کردیم. در حال حاضر تیم‌مان هم بازیکنان باتجربه و هم بازیکنان جوان در اختیار دارد. یعنی مجموعه باتجربه و جوان‌ها را در اختیار داریم. امیدوارم فردا وضعیت خوبی داشته باشیم.

وی افزود: شرایط صبا نسبت به سال گذشته متفاوت است. سال قبل این تیم اسپانسر داشت اما امسال شرایط سال قبل را ندارد به همین دلیل بیشترین تغییرات در این تیم رخ داد. هیچ تیمی به اندازه صبا تغییرات نداشته است. خیلی از تیم‌ها که حتی زودتر از ما تمرین‌هایشان را شروع کرده‌اند هنوز به هماهنگی لازم نرسیده‌اند. ما هم این گونه هستیم. ما فقط با 13 جلسه تمرین بازی مقابل صنعت نفت آبادان را انجام دادیم. بنابراین ناهماهنگی برای تیمی که زود شروع کرده یا دیر شروع کرده وجود دارد اما به هر حال ما امیدواریم شرایط‌مان بهتر شود.

وی درباره بازی تیمش برابر پیکان هم گفت: دیدار ما فردا در هفته دوم برگزار می‌شود. در تمرین‌های گذشته سعی کردیم نواقص‌مان را برطرف کنیم و تیم‌مان را از نظر فنی و همین طور روحی روانی آماده بازی فردا کردیم. امیدواریم فردا بتوانیم سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم.

مرفاوی در پاسخ به این سوال که نظرش درباره انتشار مبالغ قرارداد بازیکنان و مربیان چیست گفت: این مسئله جدید نیست. سال‌های قبل هم مبالغ منتشر می شد. از همان ابتدا کار درستی نبود که انجام می‌شد اما انجام می‌شود. واقعیت این است که خیلی از مربیان به رقمی که در قراردادشان می‌نویسند نمی‌رسند. این‌ها فقط در فوتبال ما رقم هستند و پرداخت آن‌ها با مشکلاتی مواجه است. بنابراین این‌ها همه یک مانور است و رسمی است که جالب نیست. متاسفانه در فوتبال ما اتفاقاتی رخ می‌دهد که در هیچ جای دنیا وجود ندارد. اما همه باید خود را با این شرایط وفق دهند.

وی ادامه داد: مشکلات مالی برای همه تیم‌ها وجود دارد. همان طور که گفتم خیلی از مربیان نصف مبلغ قرارداد خودشان را هم نمی‌گیرند. ما نمی‌توانیم خود را گول بزنیم و پشت این مسائل پنهان شویم. پرونده‌هایی که در کمیته انضباطی هست شاهد گفته‌های من است. من از سال 88 هنوز نتوانسته‌ام طلبم را از استقلال بگیرم اما الان رقم‌های آنچنانی در همین باشگاه‌های بزرگ پرداخت می‌شود. این مسائل نشان می‌دهد که در فوتبال ما نظم و انضباط وجود ندارد. با توجه به اینکه آقای تاج رییس فدراسیون فوتبال شده‌اند امیدوارم که ایشان این مشکلات را حل کنند.

مرفاوی در پاسخ به سوالی مبنی بر ا ینکه برخی بازیکنان همچون دهنوی در مصاحبه‌ای اعلام کردند که اگر ظرف چند روز آینده پول به حساب‌شان واریز نشود از صبا جدا می‌شوند نظر شما در این باره چیست گفت: من فکر نمی‌کنم چنین مسئله‌ای مطرح باشد. دهنوی در صحبتی که با من داشت آن مصاحبه‌اش را تکذیب کرد و گفت چنین مسائلی را مطرح نکرده است. هیچ بازیکنی قصد جدایی ندارد اما برخی از دوستان پیشروی می‌کنند و مباحثی را مطرح می‌کنند. اگر او این صحبت‌ها را مطرح کرده به خودش مربوط است اما در صحبت‌هایش با من این مصاحبه را تکذیب کرده است. اسپانسر باشگاه هم قطعا ظرف چند روز آینده مشخص می‌شود و مشکلات حل می‌شود. باید بدانید همه تیم‌ها با مشکلات مالی مواجهند و این مختص صبا نیست. فوتبال ما با بحران مالی مواجه است و همه باشگاه‌ها با آن درگیر هستند.

وی تصریح کرد: آقای تاج اعلام کردند 16 تیم لیگ برتری بدهکار هستند. وقتی 16 تیم بدهی داشته باشند یعنی بحران وجود دارد پس این شرایط مخصوص تیم صبا نیست. خیلی‌ها راجع به این موضوع مانور می‌دهند اما خیلی‌های دیگر سکوت می‌کنند. 

مرفاوی درباره اینکه آیا از باشگاه استقلال بابت طلبش شکایت کرده است یا خیر گفت: من نگران جایگاه خودم نزد هواداران نیستم. من از باشگاه استقلال طلبکار بودم و مدتی صبر کردم و بعد به من اعلام کردند که از سازمان لیگ طلبم را بگیرم. طبق قانون تا زمانی که به کمیته انضباطی شکایت نکنم نمی‌توانم طلبم را از سازمان لیگ بگیرم من هم به کمیته انضباطی بابت طلبم از باشگاه استقلال شکایت کردم. کمیته انضباطی از سال 89 هم به سود من رای داده و از آن موقع تا الان حکم پابرجاست اما اجرایی نشده است و سازمان لیگ یک ریال هم به من نداده است. متاسفانه دوستان قبلی ما و آن‌هایی که در سازمان لیگ مسئولیت داشتند پول نیامده را به باشگاه استقلال می‌دادند تا این باشگاه اموراتش را بگذراند و طلبکاران را نگه می‌داشتند تا بعدا پولشان را بدهند. این‌ها می‌خواستند به استقلال کمک کنند در صورتی که این کارشان به ضرر استقلال بود و هیچ کمکی نمی‌کرد. هر سال به این بدهی استقلال هم اضافه می‌شود. منظور من مدیران قبلی سازمان لیگ نیستند. مدیران قبلی سازمان لیگ طلب من را از باشگاه مس به طور کامل پرداخت کردند اما دوستانی که از سال 88 و 89 در سازمان لیگ بودند پول بعضی‌ها که با خود من در تیم رقیب مربی‌گری می‌کردند را پرداخت کردند اما پول من را ندادند. متاسفانه در فوتبال ما این روابط وجود دارد. این روابط است که باعث می‌شود یکی پولش را بگیرد و دیگری به پولش نرسد. من از سال 88 طلب دارم اما پولم را نمی‌گیرم.

سرمربی صبا ادامه داد: نباید همه چیز به رقم قراردادها ختم شود. بالاخره در فوتبال ایران بعضی‌ها پول زیادی می‌گیرند و برخی پول کمتری می‌گیرند. کسی که پول زیادی می‌گیرد نوش جانش و هر کس کم می‌گیرد باز هم نوش جانش باشد. همه ما باید در آخر جوابگوی اعمال‌مان باشیم و نزد خدا یکی هستیم اما چیزی که در این فوتبال خیلی بد است این است که کسی بخواهد به زور من را از جایم بلند کند و سر جای من بنشیند. این در فوتبال ناجوانمردانه است. من با باشگاه صبا قرارداد سفید امضا کردم به خاطر معرفت مدیرعامل این باشگاه صحبتی از پول نکردم و قراردادم را به طور رسمی امضا کردم اما یکی از دوستان کارشناس فوتبال اسپانسری برای این باشگاه آورد و گفت به شرطی این اسپانسر با شما قرارداد می‌بندد که من سرمربی تیم شما باشم. این یعنی اینکه برای صندلی من نقشه می‌کشند. این کار واقعا ناجوانمردانه است. باشگاه صبا سرمربی دارد شما چطور می‌خواهید بیایید سرمربی این تیم شوید؟